خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

امروز حرکت در مسیر شهدا، حل مشکلات اقتصادی مردم است/ سکوت شهدا بلندترین فریادها است

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امروز وفاداری به آرمان‌های شهدا و حرکت در مسیر شهدا، حل مشکلات اقتصادی مردم است.
کد خبر: ۹۴۷۷۸۷۴
|
۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی امروز در مراسم استقبال از پیکر مطهر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در پایگاه سوم شکاری خلبان شهید محمد نوژه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) با اشاره به ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی شهدای گمنام اظهار کرد: بازگشت پیکر مطهر شهدای گمنام حاوی پیام مهمی است.

وی بر لزوم پایبندی بر میثاق با شهدا و آرمان‌های والای آنها تاکید و بیان کرد: اگر نسل جوان ما امروز به وصیت نامه شهدا دقت کنند متوجه این می‌شوند که شهدا نیز اهل میثاق و عهد بوده و با خدای خود عهدی بسته و بر آن پایبند بودند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه گرچه شهدای حاضر در ظاهر سکوت کرده‌اند اما سکوت آنها بلندترین فریادها است، اضافه کرد: شاید هیچ آثاری از گذشته این شهدا نداشته باشیم و گمنام باشند اما غریبه نیستند و با تک تک افراد آشنا بوده و ما احساس آشنایی با شهدا داریم چرا که هدف، آرمان و هنجارهای ما یکی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیروهای مسلح ما در مسیر شهدا بوده و همان مسیری را طی می‌کنند که شهدا پیموده‌اند، گفت: راه شهدا راه واقعی و سعادت است.

شعبانی با بیان اینکه این شهدای گمنام حجت‌های الهی بر ما به منظور حفاظت از اهداف و آرمان‌ها هستند، تصریح کرد: این شهدای گمنام با ایثار و فداکاری از جوانی و آرزوها و تعلقات دنیایی خود گذشتند و برای اهداف و آرمان‌ها جنگیدند و امروز نیز ما باید برای خود مشخص کنیم که برای چه هدفی وارد عرصه دفاع از وطنشان شدند.

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز شهدا می‌توانستند برای ما سخن بگویند به طور قطع حرف‌های بسیاری داشتند، سکوت این غیورمردان را حامل پیام دانست و گفت: جمهوری اسلامی، مردم اسلام، حجاب و عفت در کشور و مرزهای جغرافیایی امانت شهدا هستند؛ امروز اگر بلندگو در اختیار شهدا بود از مردم و مسئولین سوال می‌کردند که با امانت ما چه کردید؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شهدا با وجود مشکلات اقتصادی، اختلاف سلیقه سیاسی و فرهنگی نسبت به کشور و وطن تعصب داشتند و وطن فروشی نکردند، اظهار کرد: کدام غیرتمندی نسبت به کشورش تعصب داشته اما در برابر شهدا سر تواضع خم نمی‌کند؟ چه کسی می‌تواند ادعا کند که ایرانی و مسلمان هستم اما احترامی برای شهدا قائل نیستم و یا مقام این شهدای عزیز را کم تلقی کند؟

وی با بیان اینکه در تمام دنیا و جوامع و ملت‌ها نسبت کسانی که از وطن، آب و خاکشان دفاع کردند احترام قابل هستند، گفت: شهدای عزیز ما نیز برای هر ایرانی غیرتمندی قابل احترام و ستایش بوده و مقام آنها را ارج می‌نهند.

شعبانی با تاکید بر اینکه هیچگاه نباید به دلیل اختلافات سیاسی و داشتن اعتراض، وطن فروشی کرد، ادامه داد: کدام انسان با غیرتی امروز می‌تواند به خاطر اختلافات سیاسی و داخلی وطن فروشی کند؟ اختلاف سیاسی در تمام جوامع و کشورها وجود دارد اما مگر می‌شود به دلیل همین اعتراض‌ها و اختلاف‌ها وطن فروشی کرد؟ افرادی که وطن فروشی می‌کنند نسبت به آرمان‌های شهدا خیانت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی از شهدا با وجود اینکه شیعه یا مسلمان نبوده و از برادران سنی و مسیحی بودند، اما نسبت به کشور غیرت داشتند، اضافه کرد: هیچ ایرانی غیرتمندی به خاطر اختلافات داخلی وطن فروشی نم‌کند و اگر کسی وطن فروشی کرد به طور قطع غیرت ندارد چراکه به فرموده امام علی(ع) یکی از نشانه‌های انسان غیرتمند تعصب داشتن به وطن است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه کرد: کدام انسان آزاده‌ای می‌تواند نسبت به وظنش خیانت کند؟ دشمنان این شهدا همان مستکبرانی هستند که 40 سال است به این کشور خیانت می‌کنند، با تحریم دارویی به بیماران و با تحریم‌های ناجوانمردانه به مردم این کشور خیانت می‌کنند، حال اگر کسی با این افراد دست بدهد علیه ملت خودش اقدام کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز ما در مقابل اهداف و آرمان‌های این شهدا مسئول هستیم و باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشیم، تصریح کرد: نباید به خاطر داشتن اعتراض و یا اختلاف سلیقه وطن فروشی کرد؛ بسیار فرق است بین استخوان‌های پوسیده این شهدا و فکر آنها، با کسی که برای ویزا و اقامت گرفتن به ملت خودش خیانت می‌کند.

شعبانی اضافه کرد: برخی جوانان در کشور مشکلاتی دارند، اعتراض و انتقادی دارند که البته برخی اعتراضات آنها درست و بجا است که باید مسئولین پیگیری کنند اما شهدا به ما یاد داده‌اند که در هر حال وطن دوستی را فراموش نکنیم و وحدت و انسجام را در کنار هم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهدا چه بسیجی، چه ارتشی و سپاهی همگی با وجود گرایش‌های سیاسی مختلف و اختلاف نظرها همگی برای رسیدن به اهداف و آرمان ها با یکدیگر متحد بودند، بر لزوم داشتن وحدت و انسجام در کشور تاکید و بیان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرنیز فرمودند که ایران قوی نیازمند این است که همه ما در کنار همدیگر برای تحقق اهداف و آرمان ها کمک کنیم و وحدت و انسجام داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه امروز وفاداری به آرمان‌های شهدا و حرکت در مسیر شهدا، حل مشکلات اقتصادی مردم است، یادآور شد: اگر امروز مسئولی می‌خواهد بگوید که در مسیر آرمان‌های شهدا است باید تا آنجایی که می‌تواند به خصوص در موضوعات اقتصادی گره‌گشایی کند.

وی با بیان اینکه یکی از سفارش‌های شهدا به مسئولین وفاداری به آرمان‌های شهدا است، خاطرنشان کرد: ما مدیون همه شهدایی هستیم که برای امنیت ما و برای حفظ کشور با هر نوع سلیقه‌ای زحمت کشیده و ایثار و فداکاری کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار