خبرهای داغ:
سردار ظفری:

ما در حوزه گفتمان‌سازی فرهنگی کاری نکرده‌ایم

همدان- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان گفت: گاهی اوقات از لحاظ فرهنگی موفق نبودیم که علت‌هایی دارد، معمولا حوزه‌های فرهنگی یک روش تبلیغ و شعاری است و بر روی گفتمان‌سازی آن نتوانستیم کار کنیم.
کد خبر: ۹۴۷۷۷۲۶
|
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی ظفری در دیدار با معاون فرهنگی بنیاد شهید کشور با اعضای نهضت ترجمه اظهار کرد: برای اینکه بگوییم در مسیر انقلاب تا به امروز موفق بوده‌ایم یا نه باید به دو دیدگاه از اهداف انقلاب توجه کنیم که یکی از آن دو دیدگاه هدف از انقلاب را تشکیل  جمهوری اسلامی می‌داند و دیدگاه دیگر تشکیل حکومت جهانی و صدور انقلاب به سراسر جهان است و فرق جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی این است.

وی با بیان اینکه اگر در نظام جمهوری اسلامی مسئولین به فکر ایجاد حکومت جهانی نباشند خائن و خطرناک هستند حتی اگر به مردم خدمت کنند، افزود: افرادی همچون شهید سلیمانی به دنبال تشکیل حکومت الهی بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان بیان کرد: گاهی اوقات از لحاظ فرهنگی موفق نبودیم که علت‌هایی دارد، معمولا حوزه‌های فرهنگی یک روش تبلیغ و شعاری است و بر روی گفتمان‌سازی آن نتوانستیم کار کنیم و ارزش‌های جامعه را تبدیل به گفتمان کنیم و  بیشتر در حوزه تبلیغ و شعار مانده‌ایم.

وی با بیان اینکه ایراد ما این است که در حوزه گفتمان ورود پیدا نکرده‌ایم، گفت: بعضی از اوقات دولتمردان و سیاستگذاران از توجه به اندیشه‌های ولایت جامعه غافل می‌مانند؛ در صورتی که در هر برنامه‌ریزی باید توجه به اندیشه‌های امام(ره) و ولایت توجه شود.

سردار ظفری ابراز کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب امروز برای ما حکم ارشادی نیست بلکه تکلیف است؛ وقتی می‌گویند نهضت ترجمه در این راستا باید کاری انجام داد؛ به همین منظور برای استفاده از ظرفیت دانشجویان خارجی که در ایران هستند نخستین همایش نهضت ترجمه رقم خورد.

وی بیان کرد: کاری که شکل گرفت یک کار متفاوت بود و ذهن تعدادی از وزرا را درگیر این موضوع کرد و همه احساس کردند باید ورود پیدا کنند و هدف این بود که حدود ۸۰۰ دانشجوی متفاوت از ۲۰ نقطه جهان امروز ذهنشان درگیر موضوعات ارزشی ما شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان با اشاره به اینکه باید به سمت جریان‌سازی برویم، گفت: ما سوژه در جامعه داریم اما اینکه سوژه را تبدیل به یک جریان مستمر و گفتمان سازی کنیم خیلی وارد نشدیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات