خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام دهقانی:

شهید مفتح در دوران حیات پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه بود

همدان-مسئول نماینده ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: روحانیت همیشه پرچمدار جامعه اسلامی بوده و هیچ گاه دچار انفعال و انزوا نبوده است و شهید مفتح در دوران حیات پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه بود.
کد خبر: ۹۴۷۷۳۱۳
|
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶
شهید مفتح در دوران حیات پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمود دهقانی در مراسم بزرگداشت شهید مفتح در شهرستان فامنین اظهار کرد: روحانیت معظم شیعه از دوران بعثت و به ویژه در دوران امامت و در عصر غیبت یک شجره طیبه نام آور است که برای همه ما افتخار است و یکی از شاگردان امام صادق(ع) شهید مفتح است که تمام استعداد ایشان برای عزت کلمه «لا اله الا الله» بوده است.

وی بیان کرد: استان همدان و شهرستان فامنین مفاخر بزرگی را دارد که یکی از این مفاخر فرزند دانشگاه و حوزه علمیه قم و استان همدان آیت الله شهید مفتح است که در تمام عمرش در راه دین و خدمت پیش قدم بود و برای عزت جامعه اسلامی با نهایت اخلاص تلاش کرد و جان خود را در این راه نثار کرد.

مسئول نماینده ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تصریح کرد:  امروز ملت و کشور ما به اسم و زندگی و ارزش‌های متعالی فرزند متدین، انقلابی و فقیه مجاهد در دین و با برنامه در جامعه بزرگ اسلامی  افتخار می‌کند.

وی یادآور شد: مهمترین و اصلی ترین سند بالادستی و پیوست تکریم شهید از ناحیه خداوند سبحان در قرآن وجود دارد و الفاظ این سند و این پیوست بسیار مهم  و صفا‌بخش جامعه اسلامی است.

دهقانی افزود: استان همدان دستش از این جهت پر است و عرفا و بزرگان نام آور مانند حاج حسین همدانی دارد که از پیش قراولان جبهه جنگ و جهاد هستند، شهید همدانی و شهید مفتح از مفاخر استان همدان و کشور ما هستند و امید است ما تفکر و اندیشه شهید مفتح را دنبال کنیم و به نتیجه برسانیم .

وی اضافه کرد: شجره روحانیت برای رشد و تعالی اصولی داشت و اولین اصل سازنده این شجره دیانت است و شهید مفتح از متدینین روزگار بود.

مسئول نماینده ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا عنوان کرد: اصل دوم عقلانیت و اصل سوم مسئله وحدت است و روحانیت همیشه پرچمدار جامعه اسلامی بوده و امروز نیز هست و هیچ گاه دچار انفعال و انزوا نبوده است و  شهید مفتح در دوران حیات سازنده پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه بود.

وی اصل چهارم را جهاد و شهادت و اصل پنجم را خدمت بی منت برشمرد و گفت: شهید مفتح هیچ گاه از خدمت خسته نشد و همیشه افتخار می‌کرد که جامعه وحدت داشته باشد و این مرد بزرگ منادی وحدت و خدمت بی منت بود.

دهقانی خطاب به مسئولین اظهار داشت: از خدمت به مردم غافل نشوید و به مردم خدمت کنید؛ مردم از شهید مفتح دینداری، عقلانیت و خدمت بی منت دیدند و این نوع مراسم را برگزار می‌کنند.

وی با بیان ایکه راز ماندگاری شهید مفتح در خدمتگزاری، صداقت و همراهی با مردم و دردمندی و درد آشنایی است، ادامه داد: امروز شهدای روحانیت از بسیاری از اقشار مردم بیشتر است و پای مردم می‌ایستد و برای خدمت برای مردم سینه سپر می‌کند.

مسئول نماینده ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا افزود: هر شهید با هر موقعیت و گویشی، تابلویی از اقتدار و عصمت جامعه اسلامی است و در این روزها که سالروز شهادت صدیقه طاهره است حدود ۱۱۱ شهید شناسایی و برای تشییع به کشور وارد خواهند شد.

وی بیان کرد: اگر جامعه‌ای سراغ منت کشیدن و ذلت برود همه آرمان‌ها را از دست خواهد داد و امروز دیگرانی هستند که آینده جامعه را به اسارت خواهند برد و افرادی آماده هستند که آینده جامعه را به اسارت برند و کسانی که در این جلسات می‌نشینند تن به ذلت نمی‌دهند و ما این را از بچه های امام حسین(ع) و خود ایشان یاد گرفتیم .

دهقانی با اشاره به اغتشاشات اخیر اضافه کرد: بعد از رگبار بستن مردم در شاهچراغ، این جریان دیگر اعتراضی نبود، چرا فقط سراغ ولی فقیه و اصل انقلاب اسلامی رفتند چراکه از ولی فقیه و انقلاب اسلامی سیلی خورده بودند.

وی تصریح کرد: انگیزه انقلاب فروکش نکرده است بلکه مردم مانده‌اند و از اسلام دفاع کرده‌اند، از برخی مسئولین گله‌مند هستند اما پای انقلاب ایستاده‌اند و عزت را نمی‌فروشند و تن به تجزیه ایران نمی‌دهند.

مسئول نماینده ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با بیان اینکه ما لبنان و سوریه را نجات دادیم، گفت: چشم‌هایتان را باز کنید چقدر مفتح جوان تربیت شده‌اند که منادی دین و عزت هستند.

وی یادآور شد: این سختی را به خاطر اهداف بلند و آرمان‌های انقلاب تحمل می‌کنیم و امیدوارم در این مسیر ثابت قدم باشیم.

دهقانی با بیان اینکه دشمن امروز یقه دین را گرفته است و باید مراقب باشیم، اضافه کرد: اصل ششم بصیرت نافذی است که شهید مفتح و امام خمینی (ره) داشتند و دشمن به آینده بی افق و تاریک این جامعه دل بسته است بنابراین نباید غفلت کنیم.

وی تصریح کرد: ما باید حواسمان را جمع کنیم که وحدت و انسجام جامعه را حفظ کنیم و به یکدیگر خدمت کنیم و برای جامعه اسلامی منزلت افزایی کنیم، امیدوارم به برکت قرآن و عترت این جامعه در موقعیتی قرار گگیرد که دشمن امیدی برای نفوذ در این جامعه نداشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات