بازدید ستادی دکتر قنادزاده از طرح آبرسانی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان بوشهر

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور در نظارت ستادی از استان بوشهر از طرح های آبرسانی و عمران روستای استان و شهرستان های دشتی و دشتستان بازدید و در جلسه هیات اندیشه ورز و کارگروه‌های تخصصی حضور یافتند.
کد خبر: ۹۴۷۷۰۰۵
|
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، دکتر محسن قناد زاده گفت: قرار است در آینده نزدیک سه تفاهم نامه همکاری در زمینه بکارگیری خیرین راه ساز، معضلات شهر‌های جدید در حوزه عمران و شهرسازی به ویژه مسئله آب و بافت‌های فرسوده بین سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری و دولت امضا شود.

وی اظهار کرد: بسیج مهندسین عمران و معماری به دنبال این هدف است که اگر کاری در حوزه عمران و معماری در سطح کشور انجام می‌شود معضلات و مشکلات مربوط به آن نیز به شیوه مهندسی پیگیری و حل و فصل شود که اجرای طرح جهاد آب‌رسانی در کشور نیز از جمله طرح‌هایی است که در این زمینه و با این هدف در سطح کشور در حال اجرا است

رئیس ستاد اقشار بسیج سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر نیز  گفت: رویکرد و نگاه اقشار بسیج یک نگاه علمی و دانش بنیان به مسائل مختلف است که این موضوع، خود را در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز و سازمان‌های بسیج اقشار نشان می‌دهد که در واقع مکمل دستگاه‌های اجرایی هستند.

سرهنگ ذوالفقار عباسی فر اظهار کرد: کادرسازی برای دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، جداسازی مسائل و مشکلات مختلف کشور با نگاه علمی و ارائه راهکار‌ها و طرح‌های علمی برای حل این مشکلات، شناسایی نخبگان در حوزه‌های مختلف و همکاری و هم‌افزایی با دستگاه‌های مختلف اجرایی از جمله رسالت‌های مهم هیئت‌های اندیشه‌ورز اقشار بسیج به حساب می‌آید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر هم  به موضوع مسکن اشاره کرد و گفت: سهم استان بوشهر در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت ۱۰ هزار و ۷۲۶ واحد مسکونی به صورت سالیانه است که بر اساس سیاست‌گذاری ۴ ساله قرار است نزدیک به ۴۳ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در استان بوشهر ساخته شود.

مهندس سید محمود دستغیبی اظهار کرد: نزدیک به ۵۸ هزار نفر در استان بوشهر تاکنون در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، تأییدیه مالکیتی- یعنی واجد شرایط بودن از لحاظ فاقد مسکن یا زمین بودن- نزدیک به ۴۸ هزار نفر تاکنون از طریق سامانه صادر شده است.

وی افزود: بعد از مرحله تأیید مالکیتی، متقاضیان از لحاظ متأهل بودن و سابقه سکونت پالایش می‌شوند که تاکنون ۱۴ هزار نفر نیز این فرآیند را طی کرده و یا مدارک خود را در سامانه تکمیل کرده‌اند و سامانه در حال انجام این فرآیند برای آن‌ها است.

این مقام مسئول اضافه کرد: از این تعداد، برای نزدیک به ۷ هزار و ۵۰۰ نفر تاکنون افتتاح حساب انجام شده است که تعداد ۴ هزار و ۴۷۰ نفر تا حالا آورده خود را واریز کرده‌اند.

مدیر کل راه و شهرسازی بوشهر تصریح کرد: از آبان سال گذشته نزدیک به ۱۳ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن را در استان، کلنگ‌زنی کرده‌ایم که از این تعداد، پی‌سازی و شالوده نزدیک به ۴ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی تاکنون انجام شده و نزدیک به ۷ هزار و ۶۰۰ واحد نیز در مرحله اجرا و یا اتمام اسکلت‌بندی قرار دارند.

مهندس دستغیبی به سیاست‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان عسلویه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: نهضت ملی مسکن در شهرستان عسلویه به علت استقرار پارس جنوبی- که اراضی همه در اختیار منطقه ویژه قرار دارند- در شهر چاه مبارک ساماندهی می‌شود.

وی اذعان کرد: طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بوشهر نیز در شهر جدید عالی شهر و چغادک اجرا می‌شود که البته در آینده برنامه‌ای نیز برای اجرای این طرح در شهر بوشهر داریم.

مدیرکل شهرسازی بوشهر به تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن نیز اشاره کرد و گفت: زمین برای اجرای این طرح در استان بوشهر به جز در دو یا سه شهر- که به دلیل این که منابع طبیعی در آن جا فاقد زمین است- تأمین شده است که البته ما هزینه زمین را از هزینه ساخت واحد‌های مسکونی تقریباً حذف کرده و این اراضی را در قالب اجاره ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار می‌کنیم.

اعضای هیئت اندیشه‌ورز بسیج مهندسین عمران و معماری استان بوشهر در این نشست به بحث و تبادل نظر درباره مسائل و مشکلات حوزه عمران و معماری در این استان نظیر بافت‌های فرسوده، کمیسیون ماده ۱۰۰، اخلاق مهندسی، معماری ایرانی اسلامی، سازمان نظام مهندسی، معضلات شهر‌های جدید در حوزه شهرسازی به ویژه مسئله آب و خیرین راه‌ساز پرداختند.

این نشست در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار