صادرات ۲۵۳ تن بادمجان گلخانه‌ای خاش به خارج از کشور

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاش گفت: باتوجه به کیفیت بالای محصولات گلخانه‌ای در شهرستان خاش ۳ سالی است که این محصولات مشتری‌های فراوانی در خارج از کشور پیدا کرده اند.
کد خبر: ۹۴۷۶۸۷۲
|
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاش، شیرزاد کمالی امروز در جمع خبرنگاران در خاش اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۸۰۰تن محصول گوجه فرنگی به ۵کشور صادر شده است. 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاش گفت: این روند امسال با اضافه شدن محصول بادمجان ادامه پیدا کرده و تا کنون  بیش از ۲۵۳ تن محصول بادمجان به کشور روسیه صادر شده است. 

شیرزاد کمالی پیش بینی کرد: تا پایان دوره برداشت، صادرات بیش از ۹۰۰تن محصول گوجه فرنگی و بادمجان  به بیش از ۶کشور محقق شود. 

وی افزود: در همین راستا و به دلیل سود آوری مطلوب کشت و کار محصولات گلخانه‌ای بیش از ۲۰ هکتار در دو سال اخیر به سطح گلخانه‌های شهرستان اضافه شده است و امسال ۶۸ هکتار از اراضی شهرستان به محصولات گلخانه اختصاص یافته و پیش بینی می‌شود تاپایان امسال بیش از ۱۰ هکتار گلخانه جدید در شهرستان خاش احداث شود.  

کمالی بیان کرد: با توجه به استقبال گلخانه داران از ابتدای فصل برداشت محصولات گلخانه ای ۲۵۳ تن بادمجان و ۴۸۰ تن گوجه به بازار سطح کشور و بخشی هم به خارج از کشور صادر شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار