مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

نوگلان یک ظرفیت مهم هستند که باید آنها را در مسیر صحیح تربیت کرد

سرهنگ صالحی گفت: نوگلان حسینی و زینبی سفیران کوچک ترویج فرهنگ علوی و فاطمی هستند که شناسایی استعدادهای نوجوان باعث می‌شود که انگیزه آنها در ادامه مسیر مشخص و پربار شود.
کد خبر: ۹۴۷۶۸۶۶
|
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سرهنگ پاسدار براتعلی صالحی، مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئتهای مذهبی استان سیستان و بلوچستان در بازدید از جلسه آموزشی نوگلان حسینی و زینبی سازمان بسیج مداحان و هیئتهای مذهبی استان، با اشاره به حدیثی از پیامبرگرامی اسلام(ص )،" آنچه که انسان در جوانی می آموزد، مانند؛ حکاکی برروی سنگ ماندگار است و از بین نمی رود." ،گفت: بی‌شک دوران نوجوانی از حساس‌ترین دوران زندگی انسان است که پایه‌های شخصیت و اعتقادات شخص در این دوران شکل گرفته و مستحکم می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ذهن خلوت و ضمیر پاک نوجوان، بستری آماده است برای استقرار و تمکین هر مطلب و اعتقادی و صد البته مطالب و اعتقادات و ارزش‌های اصیل انسانی به دلیل نشات گرفتن از مبدأ خلقت و هماهنگی و تناسب با روح و فطرت الهی انسان، به محض واقع شدن در مسیرتعلیم و تربیت در اعماق ذهن و دل نوجوان خواهد نشست و هرگز چنین ذهن و ضمیری را رها نخواهد کرد.

سرهنگ پاسدار صالحی، با بیان اینکه نوگلان حسینی و زینبی سفیران کوچک ترویج فرهنگ علوی و فاطمی محسوب می‌شوند، افزود: شناسایی استعدادهای نوجوان باعث می‌شود که انگیزه آنها در ادامه مسیر مشخص و پربار شود.

صالحی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی در ترویج و اشاعه نهضت حسینی و زینبی اذعان داشت: نوگلان یک ظرفیت مهم هستند که باید آنها را در مسیر صحیح تربیت کرد تا به شکوفایی کامل استعدادهای خود دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مهم ترین عامل یادگیری انگیزه است، ادامه داد:  با توجه به اينكه دشمنان درصدد هستند حضور جوانان و نوجوانان را در مناسبت‌های مذهبی كمرنگ كنند بايد سعی كنیم زمينه جذب اين قشر را در برنامه‌ها و مراسم‌های مذهبی فراهم كنیم.

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان با توجه به اهمیت فراگیری قرآن کریم و تاثیر این آموختن در دعاخوانی و القاء مفاهیم آن، به تاثیرات قرارداشتن در محیط قرآنی،انس با قرآن، شنیدن، قرائت وعمل کردن به دستورات آن در زندگی پرداخت و اظهار داشت: خواندن قرآن در منازل باعث نشر حقایق اسلامی در بین خانواده میشود و کودکی که در محیط قرآنی تربیت شده باشد، از همان کودکی اکثر معارف را یاد گرفته و هرگز فراموش نمی کند.

وی با بیان اینکه وجود نوجوانان، طبق روایات مانند زمینی است که هر بذری در آن پاشیده شود ، امکان رشد و نمو را دارد ، خاطرنشان کرد: تمرین و آموزش به عنوان رمز موفقیت نوگلان است ودر کنار یادگیری مطالب باید تمرین مستمر و مداوم داشته باشند وبه عنوان سفیران کوچک ترویج و اشاعه فرهنگ و آداب ستایشگری را به خانواده ها انجام دهند.

گفتنی است ، صالحی در این بازدید در فضایی صمیمانه با نوگلان حسینی و زینبی درباره موارد آموزش داده شده ،فضای آموزشی و....صحبت کردند و نوگلان هم نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

ارسال نظرات