مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان:

اجرا و توجه به جهاد تبیین، نخستین نقش و وظیفه مداحان است

صالحی گفت: تربیت مداح تراز انقلاب از اهداف مهم برگزاری جلسات آموزشی است ووقتی از ستایش‌گری تراز انقلاب اسلامی ،سخن به میان می‌آید، منظور ما همان نقطه مطلوبی است که همه ستایشگران باید برای دستیابی به آن تلاش کنند.
کد خبر: ۹۴۷۶۸۰۱
|
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سرهنگ پاسدار براتعلی صالحی، مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئتهای مذهبی استان سیستان و بلوچستان در بازدید از حلقه های آموزشی مجمع الذاکرین بسیجی خواهر هم زمان با ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س )، گفت: تربیت مداح تراز انقلاب از اهداف مهم برگزاری جلسات آموزشی است ووقتی از ستایش‌گری تراز انقلاب اسلامی ،سخن به میان می‌آید، منظور ما همان نقطه مطلوبی است که همه ستایشگران باید برای دستیابی به آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: اگر می‌گوییم حضرت امام حسین (ع) به شهادت رسید تا دین زنده بماند باید بگوییم وجود مادرش حضرت زهرا (س) برای زنده ماندن اصل ولایت فقیه بود.

سرهنگ پاسدار صالحی،اظهار داشت : حضرت زهرا (س) در مسیر ولایت، قهرمانانه وارد میدان شد، در لحظه‌ به میدان آمد؛ در لحظه‌هایی که حضرت امیرالمؤمنین(ع) نمی‌توانست از خودش دفاع کند اما همسرش دختر پیامبراکرم (ص) مثل یک قهرمان به میدان آمد.

وی با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در جامعه امروز تصریح کرد : تکلیف و رسالت مداحان هیئت ها ، با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری(حفظه الله ) مشخص می‌شود و اجرا و توجه به جهاد تبیین، نخستین نقش و وظیفه مداحان است.

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئتهای مذهبی استان گفت : خط مداحی از حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) شروع شد و همه ائمه ذاکر مصائب امام حسین(ع) و کربلا بودند. این مسئله از اهمیت مداحی است. در تاثیر تاریخی این مسئله می توان گفت هیچ اتفاق بزرگ تاریخی نیفتاد مگر اینکه با ذکر مصائب اهل بیت(ع) همراه باشد.

وی با تاکید به نقش موثر مادران در پیشبرد اهداف اسلامی، ولایی و انقلابی گفت : اگر می‌گوییم حضرت امام حسین (ع) به شهادت رسید تا دین زنده بماند باید بگوییم وجود مادرش حضرت زهرا (س) برای زنده ماندن اصل ولایت فقیه بود.

سرهنگ پاسدار صالحی ،مهم‌ترین نیاز جامعه امروز برای الهام گرفتن از شخصیت حضرت فاطمه(س) را تقویت اداراک جامعه دانست و بیان کرد: در این جنگ شناختی کسی پیروز است که بتواند به جامعه آگاهی و بصیرت بدهد.

این مقام مسئول در بخشی دیگری از سخنان خود حجاب را یک اصل ضروری دین و عفاف گوهر زن که شخصیت زن با آن شناخته می‌شود، دانست و گفت :حجاب و پوشش با حضور در اجتماع منافاتی ندارد فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) ثابت کردند که می‌شود فعال اجتماعی بود در عین حال حجاب و پوشش را هم رعایت کرد.

گفتنی است ؛در بخشی از این بازدید خواهران بسیجی برخی موارد پیشنهادی و یا مشکلاتی را که در امر آموزش داشتند با مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئتهای مذهبی استان مطرح کردند.

ارسال نظرات