خبرهای داغ:
استاندار قزوین؛

نقش‌آفرینی مردم در حوزه های مختلف اجتماعی، خودجوش است

اعلایی عنوان کرد: امروز مردم در حوزه های مختلف اجتماعی رسالت خود را به خوبی می دانند و در آن نقش آفرینی می کنند تا جایی که امروز مردم دیار قزوین این توفیق را داشته اند تا میزبان چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم باشند.
کد خبر: ۹۴۷۶۴۶۷
|
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸

قزوین_ به گزارش بسیج، محمدمهدی اعلایی صبح امروز در مراسم اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش نغمات دینی که با حضور مسوولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد بیان کرد: پیشینه استان قزوین در پرداخت علوم مذهبی و شریعت مقدس ریشه عمیق دارد و در تولید علوم دینی و معنوی در تاریخ پر افتخار تشیع نیز اثر گذار بوده است.

به گفته استاندار قزوین، تاریخ تشکیل حکومت صفوی، در قزوین بوده و درخواست می کنم تا مردم حتما تاریخ این دیار کهن را عمیقا مطالعه کنند.

اعلایی تاکید کرد: امروز مردم در حوزه های مختلف اجتماعی رسالت خود را به خوبی می دانند و در آن نقش آفرینی می کنند تا جایی که امروز مردم دیار قزوین این توفیق را داشته اند تا میزبان چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم باشند.

برپایی ۴۰ محفل قرآنی در حاشیه برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم بخش نغمات دینی در قزوین

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش نغمات دینی با حضور ۲۳۹ شرکت کننده در ۱۹ گروه برادران و ۱۱ گروه خواهران از ۱۹ آذر ماه جاری به میزبانی قزوین آغاز و در نهایت نفرات برتر بخش خواهران یکشنبه ۲۰ آذر ماه مشخص و معرفی شدند و امروز هم از گروه های برتر آقایان تقدیر خواهد شد.

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی افزود: برگزاری این دوره از مسابقات به همت و تلاش دست اندرکاران از ماه ها قبل آغاز و تا به امروز شکل گرفته و در قزوین نیز حدود سه ماه جلساتی با محوریت مسوولان ارشد دستگاه های اجرایی استان به عمل آمد و متولیان وقف استان نیز پشتیبانی اساسی را داشتند.

وی اظهار کرد: اتفاق خوبی که به برکت انوار قرآن کریم در کنار برگزاری این دوره از مسابقات شکل گرفت، تشکیل بیش از ۴۰ محفل قرآنی در شهرها و روستاهای استان بود که این محافل با حضور قاریان بین المللی برگزار شد.

این مسوول اضافه کرد: جلساتی نیز با محوریت جوانان و نوجوانان در قزوین برگزار شد و این امر نشان از استقبال نسل جوانان و نوجوانان با معارف قرآنی و اهل بیت بود و در طول برگزاری مسابقات نیز همه دستگاه های اجرایی، مدیران و رسانه ها در برگزاری این برنامه کمک شایانی داشتند.

چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش نغمات از شنبه ۱۹ آذر ماه به میزبانی قزوین آغاز و مراسم اختتامیه آن نیز امروز برگزار شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار