خبرهای داغ:

دوره توانمند سازی بانوان اصحاب رسانه بسیجی پردیسان برگزار شد

کد خبر: ۹۴۷۵۷۱۴
|
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج -دوره توانمند سازی بانوان اصحاب رسانه بسیجی پردیسان برگزار شد

سازمان بسیج رسانه استان قم، با همکاری خبرگزاری فارس قم، نشست تبیینی، آموزشی برای خواهران بسیجی حوزه حضرت نرجس (س) در محل خبرگزاری فارس برگزار کردند که با حضور فعال بسیجیان پایگاه حضرت زینب(س) همراه بود


 مسول سازمان بسیج رسانه قم بیان کرد: با توجه به تبلیغات سوء و منحرف کننده رسانه های خارجی علیه انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب ما وظیفه داریم با توانمندسازی و آموزش و بکارگیری حرفه ای صاحبان اندیشه و قلم و رسانه به تبیین وضعیت موجود بپردازیم.

 در ادامه خاطر نشان کرد: با اقدامات رسانه ای مطلوب در راستای تغییر فضای رسانه ای به نفع جریان انقلاب اسلامی نقش موثری ایفا نماییم واین تغییر فضای رسانه ای با حضور ارزشمند وموثر بسیجیان عملیاتی می شود.

مسؤل سازمان بسیج رسانه اشاره کرد: در همین راستا، این دوره توانمند سازی با همکاری خبرگزاری فارس قم در جهت ارتقاء دانش رسانه ای نشستی تبیینی و آموزشی برای خواهران بسیجی اصحاب رسانه برگزار شد.

مهدی تاجیک سرپرست خبرگزاری فارس قم، در ادامه در رابطه با تفاوت رسانه های رسمی و غیر رسمی توضیحاتی ارائه داد و گفت: رسانه رسمی از مرجع قانونی مجوز فعالیت گرفته و به طور قانونی تصویب شده است و رسانه غیر رسمی، یعنی زیرنظر وزارت ارشاد مجوزه نگرفته و ثبت نشده است.

وی در ادامه افزود: ممکن است، رسانه سازمانی باشد و اخبار سازمان خود را منتشر کنند و مدیریت این رسانه در قبال محتوای منتشر شده خود پاسخگو است.

سرپرست خبرگزاری فارس قم، گریزی به شناخت جریان شناسی رسانه های بین الملل زد و به معرفی ملاک و معیارهای رسانه ها پرداخت.

تاجیک در ادامه تفاوت پایگاه خبری تحلیلی و خبرگزاری را اینگونه بیان کرد که: خبرگزاری وظایفی مانند تولید خبر و... را دارد و پایگاه خبری تحلیلی وظایفی مانند تولید محتوا و پردازش اطلاعات اخبار را دارد‌.

در ادامه این نشست آموزشی آقای موسوی کارشناس رسانه مباحث کلی درباره عناصر خبر، ارزش‌های خبری، ویژگی‌های اساسی در خبرنویسی، مراحل تنظیم خبر، معرفی سبک‌های خبری، اجزای تیتر، کارایی‌های تیتر، تعریف لید و ویژگی‌های آن، انواع لید و... را به خواهران بسیجی ارائه کرد.

انتهای پیام/حردانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار