خبرهای داغ:
توسلی:

تمام پلاک‌های اراضی بهار و کبودراهنگ رفع تداخل می‌شود

همدان-نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست هم اندیشی سازمان امور اراضی مقرر شد در شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ تمام پلاک‌های دارای تداخل تا پایان سال جاری رفع تداخل شوند.
کد خبر: ۹۴۷۵۶۸۹
|
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیح از همدان، فتح الله توسلی در نشست هم اندیشی و بررسی مسائل اراضی شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ که با حضور رئیس سازمان اراضی کشور در شهرستان بهار برگزار شد از تهیه و تدوین طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم آن را به نتیجه برسانیم علاوه بر این در حاشیه این طرح‌ها، قوانینی در حال اصلاح است که به این بخش کمک می‌کند.

وی گفت: تلاش ما در مجلس این است که بتوانیم هم خلاهای قانونی را پر کنیم و در همین راستا طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی تهیه شده است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با وجود وضعیت آب، خشکسالی و در کنار آنها خرد شدن اراضی و تغییرات کاربری راه حل‌های جدیدی باید ایجاد کرد تا بتوان با شرایط جدید روبه‌رو شد.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان به صرف سودآوری برای بهره‌بردار سرمایه‌های طبیعی کشور را هدر داد، گفت: اجبار کشاورزان به نظارت کارشناسان کشاورزی باید صورت گیرد تا کشت بعضی از محصولات با نیاز آبی بالا هر چند هم که سود آور باشند متوقف و یا با برنامه‌ریزی کشت شود و از کشت‌های جدید و متناسب با وضعیت آبی و خاکی کشور استفاده شود.

توسلی در ادامه با اشاره به نتایج نشست این هم اندیشی گفت: در شهرستان های بهار و کبودراهنگ تمامی پلاک های دارای تداخل تا پایان سال جاری رفع تداخل می شود  و تمامی اعتبارات آن توسط سازمان  امور اراضی نیز پرداخت خواهد شد .

وی ادامه داد: مقرر شد در کمیسیون رفع تداخل ماده 54  اگر اختلافی بین زارعین و منابع طبیعی وجود دارد رفع شود و اسناد به زارعین عزیز برگردد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  تأکید شد نحوه چگونگی صدور سند در صالح آباد طی دو هفته پیگیری شود گفت:در حوزه حفظ کاربری  مقرر  شد یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار در دوشهرستان در جهت عملیات شناسایی تغییر کاربری های غیر مجاز پرداخت شود.

وی افزود: مقرر شد در بخش  صدور اسناد اراضی کشاورزی  توسط سازمان ثبت  تا پایان سال به سرعت پیش رود.

توسلی ادامه داد: بخشی از پروژه‌ها مانند امور عشایری مقرر شد سند عشایری صادر شود و پروژه‌های که درصد پیشرفتی نداشتند نیز تعیین تکلیف شود.

وی در پایان گفت: صدور گواهی بهره بردای در خصوص مرتعداران چمن انداجین در صورت اتمام پروژه نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار