۲ مجوز کارگاهی تربیت نیروی کار ماهر ساختمانی در سیستان و بلوچستان صادر شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۲ مجوز کارگاهی برای تربیت نیروی کار ماهر ساختمانی در استان صادر شد گفت: چهار هزار و ۵۴۳ نفر از ابتدای سالجاری تاکنون در این بخش در ۱۲ حرفه مهارت فراگرفتند.
کد خبر: ۹۴۷۵۶۵۱
|
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حامد آرامش در نشست امضای تفاهم‌نامه پنج جانبه در رابطه با تربیت نیروی کار ساختمانی ماهر اظهارداشت: ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای، راه و شهرسازی و اتحادیه تعاونی‌های مسکن و انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی استان با امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک، بر تقویت مهارت‌های لازم برای تامین نیروی کار ماهر در صنعت ساختمان و ایجاد اشتغال پایدار تاکید کردند.

وی توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارت آموزی در راستای اشتغالزایی و رفع نیازهای جامعه را ضروری عنوان کرد و افزود: جامعه ما هنوز به ارزش و جایگاه واقعی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای واقف نیست و فقدان مهارت چالش پیش روی کشور است در حالیکه نیروی انسانی ماهر و فنی از جمله شاخصه‌های رشد و توسعه یافتگی در جوامع امروزی محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از طرح‌های شاخص دولت برای خانه دار شدن مردم، تا کنون در این استان زمینه ساز اشتغال بیش‌از ۲۵هزار و ۳۵۰ نفر شده است.

وی با اشاره مشارکت تعاونی‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و دستیابی به رتبه برتر کشور نیز گفت: در ساخت واحدهای مسکونی جدید، حتما از توان و ظرفیت تعاونی‌ها استفاده خواهد شد.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، منابع و امکانات موجود طرفین تفاهم‌نامه به منظور فراهم کردن زمینه توسعه اشتغال، تامین نیروی انسانی ماهر بومی مورد نیاز و ارائه آموزش‌های مهارتی در حوزه صنعت ساختمان با هدف افزایش میزان بهره وری، کاهش هزینه تولید و گسترش فرهنگ مهارت آموزی را از اهداف انعقاد تفاهم‌نامه پنج جانبه عنوان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار