کیخا در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج:

دانشجویان اگر به پایه استکبارستیزی روز دانشجو توجه نکنند، دچار انحراف خواهند شد

جانشین سازمان بسیج دانشجویی، گفت: دانشجو اگر امروز درباره جنبش دانشجویی و "روز دانشجو" صحبت می‌کند، باید بداند که ۱۶ آذر چه پایه و اساسی دارد؛ اگر توجه نکند، ممکن است دچار انحراف شده یا گرفتار روایت‌های اشتباه شود.
کد خبر: ۹۴۷۵۰۲۶
|
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

مسئولین به حضور خود در دانشگاه ها استمرار دهند/دانشجو حق اعتراض دارد

علیرضا کیخا جانشین سازمان بسیج دانشجویی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به نقش دانشجو در مقابله با فتنه اخیر در کشور اظهار کرد: علت آنکه روز ۱۶ آذر به نام  روز دانشجو نام گرفته، این است که در چنین روزی در سال ۱۳۳۲ دانشجویان برای مبارزه با استکبار و استعمار انگلیس آمریکا به پا خواستند و بعد از اینکه جامعه به سمت استقلال و عدم وابستگی حرکت کرد، آمریکا و انگلیس دولت دست‌نشانده‌ای را سر کار آوردند و استقلال را از ملت ایران گرفتند. وی افزود: در این صحنه، دانشجوی ایرانی به میدان آمد و به مبارزه با استکبار پرداخت.

کیخا با بیان اینکه دانشجو اگر امروز درباره جنبش دانشجویی و "روز دانشجو" صحبت می‌کند، باید بداند که ۱۶ آذر چه پایه و اساسی دارد، ادامه داد: در شرایط امروزی اگر دانشجو به پایه و اهمیت ۱۶ آذر توجه نکند، ممکن است دچار انحراف شده یا گرفتار روایت‌های اشتباه شود.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی، وظیفه اصلی دانشجو را مبارزه با استکبارطلبی خواند و گفت: استکبارستیزی همچنین بر دوش دانشجویان است و امروز دانشجو باید همچنان پیش قراول این موضوع باشد. دانشجو باید در تبیین وقایع تاریخی و انقلاب، با داده‌های دقیق و صحیح پیشگام باشد.

کیخا مطرح کرد: به فرموده رهبر انقلاب، دانشجو باید مطالبه‌گر باشد و پرچم عدالت‌خواهی را در دست بگیرد و با عوامل فساد در کشور مبارزه کند. البته، این مبارزه در کشور هزینه دارد و این وظیفه، بر دوش دانشجو است. وی افزود: جریان دانشجویی باید جلودار و پیشگام پیشرفت کشور باشد و استمرار شعار استقلال‌طلبی در سال ۱۳۳۲، با رسیدن به قله‌های پیشرفت و توسعه کشور همراه است.

کیخا با اشاره به افرادی که در دانشگاه‌ها اقدام به اغتشاش می‌کنند، گفت: این افراد بسیار قلیل هستند. از طرفی، مسئولین هم باید به حضور خود در دانشگاه‌ها استمرار ببخشند و حضورشان را مناسبتی ندانند. جانشین سازمان بسیج دانشجویی اظهار کرد: دانشجو باید سوال داشته باشد و سوالش را بپرسد و این حق دانشجو است که اعتراض کند و این وظیفه مسئول است که به سوالات دانشجویان پاسخ دهد.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی گفت: باید بگذاریم که جامعه دانشجویی ما هم این افراد را که در زمان حضور مسئولین در دانشگاه‌ها فحاشی می‌کنند را بشناسند و ببینند که این افراد، اندک هستند و قصد اعتراض ندارند و فقط قصد فحاشی دارند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات