بانوی مخترع خاشی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج:

ساخت کولر آبی با مواد دورریز/از طرف مسئولین حمایت نشدم

بانوی مخترع اهل شهرستان خاش با مواد بسیار ساده، کولر آبی می‌سازد اما مسئولین استان هیچ حمایتی از او به عمل نیاورده‌اند.
کد خبر: ۹۴۷۴۷۹۷
|
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

ساخت کولر آبی با مواد دورریز/

گلناز کیهازهی بانوی نخبه خاشی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در خاش، با اشاره به دوران تحصیلش اظهار کرد: پس از اتمام تحصیل در مقطع کارشناسی با بالاترین نمرات در سطح دانشگاه، حسب علاقه به تحقیق و مطالعه در راستای ابتکارات جدید روی آوردم که منجر به ساخت کولر آبی با مواد دور ریز شد.

وی افزود: پس از ساخت این ابتکار و مراجعه به نهادهای مختلف از جمله پارک علم و فناوری استان و همچنین مسؤلین شهرستان‌های خاش و تفتان، متاسفانه هیچ حمایتی از سوی مسئولین صورت نگرفت.

این بانوی نخبه خاشی با ابراز گلایه از عدم حمایت متولیان امر، تصریح کرد: عدم حمایت مسئولین هرگز نتوانست در عزم راسخ من برای موفقیت خللی ایجاد کند. پس از قبولی در آزمون کارشناسی ارشد در استان کرمان و شرکت در جشنواره آراء ابتکار بنده در زمره برترین ابتکارات قرار گرفت و گواهینامه ثبت دریافت کردم.

کیهازهی از انعقاد قرار داد با دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در راستای ساخت ایده کولر آبی با دورریزها خبر داد و گفت: این کولر با مواد بسیار ساده ساخته می‌شود که هزینه چندانی در بر ندارد و با کمتر از یک میلیون تومان می‌توان وسایل مورد نیاز آن را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه در عرصه‌های مختلف علمی پژوهشی، هنر و صنایع دستی و عضویت در انجمن شعر و ادب شهرستان خاش موفق به کسب لوح تقدیر شده ام، بیان کرد: در طول دوران تحصیل و تلاش در عرصه علم و یادگیری که منجر به قبولی بنده در مقطع دکترا رشته تخصصی مدیریت آموزشی شد، سازمان سنجش این قبولی را برایم لغو و هیچ مسؤلی پیگیر این موضوع نشد.

کیهازهی اظهار کرد: با تمام توانایی‌هایی که در عرصه علم و دانش طی سال‌های تحصیل کسب کرده ام، متأسفانه بیکار هستم و حتی برای خرید خدمت اداره آموزش‌وپرورش، با وجود داشتن امتیازات فراوان، پذیرفته نشده‌ام.

وی گفت: از مسئولین می‌خواهم تا نخبگان، فارغ التحصیلان برتر دانشگاه‌ها و مخترعین را دریابند و استعدادهای آنان را نادیده نگیرند چرا که پیشرفت جامعه و به تبع آن کشور، در گروء صاحبان علم و دانش است و بی‌توجهی به نخبگان، چیزی جز جامعه‌ای ناکارآمد در پی نخواهد داشت.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار