نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

همسران شهدا راه حضرت زینب(س) را ادامه می دهند

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز همسران شهدا را ادامه دهندگان راه حضرت زینب(س) خواند.
کد خبر: ۹۴۷۳۷۷۲
|
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیّدمحمّدعلی آل هاشم در همایش تجلیل از همسران شاهد تبریز به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در تالار معلم، گفت: به تعبیری، حضرت زینب(س)، حسین (ع) دوم در پوشش زن بودند؛ شخصیتی بزرگ که این عظمتِ وجودی، نه در پرتو انتساب به حضرت علی (ع) بلکه در سایۀ حرکت‌های بلند انسانی- اسلامی و موضعگیری‌های بی همتا حاصل شده بود.

وی ادامه داد: در توصیف ابعاد عظیمِ شخصیتیِ حضرت زینب کبری (س) همین بس که ایشان عامل پیروزی خون بر شمشیر بودند و گرنه خون‌ها در کربلا می‌ماند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: دلیل اصلی تبدیل شکست ظاهریِ واقعۀ دشت کربلا به پیروزی قطعی و دائمی، منش و رفتار حضرت زینب (س) بود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه حضرت زینب (س) ایفاکنندۀ نقشی خطیر بودند، اضافه کرد: حرکت ایشان و منش و رفتار آن حضرت نشان داد که بانوان نه در حاشیه بلکه در متن تاریخ هستند.

وی افزود: خطبه‌های حضرت زینب (س) تحلیل‌های دقیقی از اوضاع جامعه مسلمانان است؛ خطبه‌هایی فراموش نشدنی که با غنی‌ترین مفاهیم و زیباترینِ کلام‌ها بیان و در عین حال ماندگار شدند.

حجت الاسلام آل هاشم با اظهار خرسندی از نامگذاری سالروز ولادت حضرت زینب(س) به نام روز پرستار بیان کرد: انتخاب این روز به عنوان روز پرستار، انتخاب بجا و مناسبی بوده است و ما از تریبون این همایش فرا رسیدن این روز را به همۀ همسران، مادران و خواهران شهدای والامقام که ادامه دهندگان راه حضرت زینب (س) هستند، تبریک می‌گوئیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: از دست اندرکاران این همایش و از مدیرکل و همۀ مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برای تدارک این برنامه سنگین و وزین تشکر می‌کنم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار