خبرهای داغ:
به همت مهندسی لشکر14امام حسین(علیه السلام) برگزار شد:

رزمایش نت ماشین آلات مهندسی با عنوان رزمایش سرلشکر پاسدار شهیدحاج احمد کاظمی

رقابت یگانی نگهداری وتعمیرات ماشین آلات مهندسی که مزین به نام سرلشکرپاسدارحاج احمدکاظمی میباشد به میزبانی ستاد و یگان مهندسی لشکر14امام حسین(علیه السلام) وبا حضور مسئولین آماد وپشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح ونیروهای یگانهای مهندسی کل سپاه در محل لشکر14امام حسین(علیه السلام) برگزار گردید.
کد خبر: ۹۴۷۳۶۵۰
|
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی  وتبلیغات لشکر14امام حسین(علیه السلام)، رقابت یگانی نگهداری وتعمیرات ماشین آلات مهندسی که مزین به نام سرلشکرپاسدارحاج احمدکاظمی میباشد به میزبانی ستاد و یگان مهندسی لشکر14امام حسین(علیه السلام) وبا حضور مسئولین آماد وپشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح ونیروهای یگانهای مهندسی کل سپاه در محل لشکر14امام حسین(علیه السلام) برگزار گردید.

مسئول روابط عمومی وتبلیغات لشکر14امام حسین(علیه السلام) با اعلام این خبر گفت: حفظ و نگهداری و استفاده مناسب از اموال، در استمرار مأموریت سازمان‌ها، نقش حساس و ارزنده‌ای را بر عهده دارد تا آنجا که بکارگیری از امکانات، تجهیزات و اعمال مدیریت صحیح در نگهداری و به ‌کارگیری آن‌ها در ادامه فعالیت و بقای سازمان‌ها بسیار مهم و قابل ‌تأمل است. موضوع نگهداری بهینه از امکانات و دارایی ها در سازمان خصوصاً سازمان‌های نظامی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخورداراست به‌گونه‌ای که در آئین‌نامه انضباطی نیروهای مسلح به بحث نگهداری در مواد مختلفی از آئین نامه پرداخته‌شده است. به‌عنوان نمونه در آئین‌نامه انضباطی آمده است: فرماندهان، رؤسا و مدیران مسئول اصلی اجرای دقیق روش‌های نگهداری و تعمیر در یگان مربوطه می‌باشند و موظف هستند در حفظ ، نگهداری و آماده نگه‌داشتن اموال و تجهیزات در یگان خود و حسن استفاده از آن‌ها تلاش نمایند، از طرفی با توجه به شرایط فعلی کشور و دشمنی قدرت‌های مستکبر و در رأس آن‌ها آمریکای جهان خوار با نظام جمهوری اسلامی و اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه برعلیه ایران اسلامی این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در چنین شرایط نگهداری بهینه و استفاده حداکثر از عمر تجهیزات و عمر دهی و استفاده مجدد از تجهیزات خاص و راهبردی امری مهم و ضروری می‌باشد، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله‌العالی) در اهمیت نگهداری می‌فرمایند: امروز آن روزی نیست که ما حق داشته باشیم یک‌چیزی را بعد از عمر قانونی از رده خارج بدانیم، عمر قانونی دروغ است، بعد از پایان یافتن عمر قانونی، عمر انقلابی این ابزار شروع می‌شود. به آن عمر انقلابی بدهید، آن را بسازید و خوب نگه ‌دارید، کسانی که ابزار و تجهیزات را خوب نگه ندارند خیانت کرده‌اند،  ابزار و تجهیزات را خوب نگه ‌دارید و هر چه می‌توانید محکم‌کاری کنید، لذا در همین راستا رقابت های یگانی با عنوان یگانی نگهداری وتعمیرات ماشین آلات مهندسی که مزین به نام سرلشکرپاسدارحاج احمدکاظمی میباشد به میزبانی فرماندهی و مهندسی لشکر14امام حسین(علیه السلام) با حضور استادان مجرب از جمله استاد تکریمی واستاد سورانی از ستاد کل نیروهای مسلح سپاه در محل ستاد لشکر برگزار گردید.

در ابتدای این برنامه سرهنگ امینی جانشین لشکر14امام حسین(علیه السلام)، ضمن خیر مقدم به تمامی مدعوین  به بیانات مقام معظم رهبری در مورد نگهداری وتعمیرات تجهیزات اشاره کرد و در ادامه صحبتهای خود اشاره ای به برنامه های در پیش رو برای مدعوین و شرکت کنندگان در برنامه ارائه داد.

در ادامه این برنامه استاد تکریمی از طرف قرارگاه مرکزی امام حسین(علیه السلام)، مروری به اهداف و اینکه چرا این برنامه در حال اجرا است مواردی را بیان نمود واشاره به نقاط قوت و ضعف کاربران در بحث تجهیزات مهندسی کرد تا مسئولین به این موارد بیشتر پی ببرند، سپس برای این برنامه اهدافی را بیان نمود، از جمله اهداف: 1. توجه به ماشین آلات بخصوص ماشین آلات  مهندسی بیشتر شود، 2. آشنایی با قطعات، 3. ارزیابی از ابزار آلات، 4. مقدار سنجش و میزان اثر بخشی و اهمیت جایگاه نگهداری  وتعمیرات نزد فرماندهان که وظیفه مهمی در همه عرصه های وسایل میباشد را عنوان نمود، ودر ادامه بیانات خود مواردی را از چگونگی رقابتها ونوع مسابقات ونحوه برگزاری عنوان نمود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار