خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

روحانیون پرستاران روحی مردم/مقام پرستار نیازمند تبلیغ و فرهنگ سازی است

شاهرود- امام جمعه شاهرود با بیان اینکه خانه سالمندان در فرهنگ ما جایی ندارد، گفت: امروز نیازمند تبیین جایگاه پرستاری و مقام آن در تمام وجوه زندگی به خصوص نگهداری سالمندان هستیم.
کد خبر: ۹۴۷۳۶۳۶
|
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

روحانیون پرستاران روحی مردم/مقام پرستار نیازمند تبلیغ و فرهنگ سازی استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست شورای اداری شاهرود به میزبانی سالن اداره فرهنگ و رشاد اسلامی این شهرستان ضمن گرامیداشت روز پرستار، ابراز کرد: پرستاران به خصوص در سال‌هایی که درگیر بیماری کرونا بودیم، عملکرد بسیار خوبی را داشته و با فداکاری که کردند، توانستند جان بسیاری از افراد را نجات دهند، اما نیاز است که معنای پرستار را قدری توسعه بدهیم.
او با بیان اینکه مقام پرستار نیازمند تبلیغ و فرهنگ سازی است، افزود: امروز نیاز داریم تا نوعی دیگر به مفهوم پرستاری نگاه کنیم امروز بسیار زنان و مردانی هستند که در نام پرستار نیستند، اما خدمات پرستاری مضاعف و جانانه‌ای از مادر، پدر، همسر و فرزندان شأن دارند که باید این مقام تبیین شود.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مقام پرستار باید تبیین شود، ابراز کرد: یکی از نکاتی که باید در جامعه تبیین شود، مقام سالمندان و پرستاری از آنان در جامعه محسوب می‌شود.
امینی با بیان اینکه خانه سالمندان اصلاً جایی در فرهنگ ایرانی اسلامی ما نداشته و هنوز هم ندارد، گفت: در فرهنگ دینی و انسانی سالمندان باید تکریم شده و افراد خانواده نیز در مقام پرستاری از آنان بر بیایند.
او با بیان اینکه گذاردن سالمندان در خانه سالمندی هر قدر هم که با پول و هزینه و خدمات بسیار بالا باشد، پرستاری و تکریم سالمند نیست، افزود: باید معنا و فرهنگ پرستاری را تبلیغ کرد، زیرا ما مسلمانان و ایرانیان پرستاری از والدین و خانواده را تاج افتخار خودمان می‌دانیم.
امام جمعه شاهرود همچنین همانطور که جسم نیاز به پرستار دارد، روح نیز نیازمند پرستاری است، تاکید کرد: در این اغتشاشات به روحانیت جفا شد چرا که این قشر همه عمرشان را در طول تاریخ برای تبلیغ دین گذاشته و به نوعی پرستاران روحی مردم محسوب می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار