مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور:

برگزاری پویش ملی بومرنگ در 9 هزار مدرسه روستایی و عشایری کشور/خلاء فضای پرورشی در آموزش و پرورش مشهود است

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور از برگزاری پویش ملی بومرنگ (تأمین لوازم‌ ورزشی برای مدارس کم‌برخوردار کشور) در 9 هزار مدرسه مناطق روستای، عشایری و مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرهای کشور خبرداد.
کد خبر: ۹۴۷۲۸۵۸
|
۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹

مجتبی باستان مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور در گفت وگو ی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بسیج دانش آموزی با کمک معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، معلمان و تشکل های دانش آموزی و براساس آیه قرانی إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لأَنفُسِکمْ( اگر نیکی کنید به خودتان نیکی می کنید) یک وسیله ورزشی به نام بومرنگ انتخاب کرد چون اعتقاد داریم وقتی بومرنگ را پرتاب می کنی به سمت خودت برمی گردد و نیکی نیز اینگونه است لذا در صدد هستیم تا این پویش را در9 هزار مدرسه مناطق روستایی، عشایری و مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها برگزار کنیم و بسته های لوازم ورزشی را بین آنها توزیع کنیم.

وی بیان کرد: بعد از دوران کرونا دانش آموزان نیاز به فضای نشاط، شادابی و سلامتی دارندکه هم از طریق برگزاری بازی های بومی محلی به ویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر استان هایی که ظرفیت بازی های بومی و محلی دارند در این راستا گام برداریم و از سوی دیگر لوازم ورزشی برای دانش آموزان تهیه و بین آنها توزیع کنیم.

باستان ابراز داشت: بسیج دانش آموزی با کمک تشکل ها و معلمان عزیز برنامه های زیادی را طراحی کرده که یکی از این برنامه ها برگزاری مسابقات فوتسال است و در شهریور امسال مسابقات ملی فوتسال را با همکاری وزارت آموزش و پرورش و مسئولین کشوری و لشکری برگزار کردیم .

وی افزود: در مسابقات فوتسال سطح شهرستانی برگزار و برترین ها به مرحله استانی راه یافتند و پس از برگزاری مرحله استانی نفرات برتر به مرحله کشوری رسیدند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور ادامه داد: در سطح ملی ما برای پسران فوتسال و برای دختران والیبال و تنیس روی میز را داریم که در روند برگزاری مسابقات بسیاری از فدراسیون ها در مراسم اختتامیه مسابقات شرکت کردند و سه نفر از دانش آموزان تیم های ما را به تیم ملی نوجوانان دعوت کردند.

وی گفت: در برگزاری این مسابقات سه هدف را دنبال می کنیم که پرورش و کشف و شناسایی استعداد ها از طریق ورزش، ایجاد روحیه نشاط و سلامتی در مدارس و قرار گرفتن فرهنگ بسیجی و پهلوانی در کنار ورزش از جمله آنهاست که یک فرهنگ متعالی و مطابق با ساعت آموزش و پرورش خواهد بود.

باستان بیان کرد: برنامه های بسیج دانش اموزی دقیق و روشن است و با کمک آموزش و پرورش و تشکل ها می خواهیم با یک حضور جمعی بخشی از این نیازمندی ها را به صورت خودجوش تامین کنیم زیرا آموزش و پرورش نیاز به یک کمک و همراهی جدی دارد.

وی گفت: اگر بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش و تشکل ها و معلمان همراهی کنند به طور قطع مشکلات مدارس حل خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور بیان کرد: برای مقابله با جنگ ترکیبی و نرم دشمن باید دانش اموزان را مجهز کنیم و علاوه بر فضای اقناعی و نشست های بصیرتی، حضور انها در برنامه های ورزشی و نشاط و سلامتی را فراهم کنیم تا دانش اموزان در دام دشمنان نیفتند.

باستان ابراز داشت: سواد رسانه ای یکی از نیازهای اصلی آموزش و پرورش است که می تواند به دانش آموزان کمک کند تا سره را از ناسره تشخصیص دهند و در دام جنگ ترکیبی دشمن نیفتند و در بسیج دانش اموزی اعلام کرده ایم که در حد توان یک آموزش ابتدایی برای همه شبکه ای که به ما متصل است داشته باشیم.

وی تصریح کرد: به همه واحد های بسیج دانش اموزی در سراسر کشور اعلام کرده ایم که یک کانال و یک گروه در فضای مجازی برای جهاد تبیین و روشنگری راه اندازی کنند زیرا جهاد تبیین محور تمام فعالیت های فضای مجازی و رسانه ای بسیج دانش اموزی در مسیر روشنگری است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: هدف از این کار این است که اولا دانش اموزان بسیجی نسبت به مسائل پیرامونی آگاه شوند و ثانیا به عنوان  یک عنصر فعال انقلابی در کنار تشکل ها و معلمان دیگر بتوانند مسائل بصیرتی و روشنگری در مسیر فضای مجازی برای سایر دانش اموزان ارایه کند.

وی از وزیر آموزش و پرورش و معاونین ایشان که تلاش های زیادی برای ارتقای مسائل آموزشی دارند تقدیر کرد و گفت: خلاء جدی آموزش و پرورش را مباحث پرورشی می دانم زیرا در نظام تعلیم و تربیت ما نقش پرورش در آن کم رنگ تر از آموزش است و نیاز به عمق بخشی و کیفی سازی دارد.

خلا فضای پرورشی در آموزش و پرورش مشهود است

وی ابراز داشت: در سازمان بسیج دانش آموزی وظیفه داریم به عنوان یک عنصر تشکیلاتی در کنار معاونت پرورشی برنامه های گسترده تری را برای نوجوانان، جوانان و دهه هشتاد و نودی ها داشته باشیم. 

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: خلا فضای پرورشی در آموزش و پرورش مشهود است و از سوی دیگر اجرای طرح رتبه بندی معلمان نیز اگر زودتر اتفاق می افتاد شان معلمان ما بیشتر حفظ می شد هر چند وزارت آموزش و پرورش اهتمام جدی برای حل این موضوع داشت اما برخی مدارک و تشکیل پرونده ها این روند را کند کرد.

باستان بیان کرد: معلمان آموزش و پرورش اگر از مسیر دانشگاه فرهنگیان جذب شوند معلمانی با دانش ، توانمندی و مهارت خواهند بود و براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش مربی را بهتر ایفا می کنند و در مدارس دانش اموزان را تربیت خواهند کرد.

وی گفت: برخی معلمان نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب نشده اند که نیازمند برگزاری دوره های ضمن خدمت باکیفیت دارند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار