سردار خرم دل:

سپاه و بسیج با تمام توان در خدمات رسانی به مردم پای کار است/ افتتاح ۲۰ پروژه آبرسانی به روستاها/ اهدای هفت هزار بسته معیشتی و ۴۰۰ سری جهیزیه به نیازمندان در هفته بسیج

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با تشریح بخشی از برنامه های هفته بسیج گفت: در این هفته پروژه آبرسانی به ۲۰ روستای استان به بهره برداری می رسد
کد خبر: ۹۴۶۹۹۱۹
|
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ،سردار حمید خرم دل در گفت و گوی زنده شبکه استانی دنا که به مناسبت هفته بسیج انجام شد، افزود: بسیج مدرسه عشق و مولود انقلاب است و یکی از برجسته ترین و ارزشمندترین هدیه الهی به مردم و کشور ما که با ابتکار و خلاقیت امام خمینی ره اتفاق افتاد تشکیل بسیج بود.

وی بیان کرد: شاید در اوایل انقلاب در حوزه های مختلف به بن بست می رسیدیم به ویژه در دوران دفاع مقدس که دشمن بعثی به ما حمله کرد نسخه شفابخش و برتری ما نسبت به رژیم بعثی تشکیل بسیج بود که همه مردم در اقشار و صنوف مختلف خودشان را در شکل گیری انقلاب سهیم می دانستند و در دفاع از کشور نیز سهم بزرگی داشتند.

خرم دل ابراز داشت: بسیج بعد از دوران دفاع مقدس با سابقه ای که از خود به یادگار گذاشته بود در اقشار مختلف دانشجویی، دانش آموزی،  فرهنگیان، حقوق دانان و ... گسترش پیدا کرد و امروز بیش از ۲۲ قشر در بسیج وجود دارد که در حوزه های گوناگون مشغول خدمات رسانی هستند.

فرمانده سپاه فتح با بیان اینکه حوزه فعالیت بسیج چند بعدی است گفت: در هر بخشی که کشور نیازمندی داشته باشد عرصه بسیج فعال می باشد.

وی بیان کرد: در بسیج ۹ بستر و زمینه طراحی شده تا هر کسی با توجه به علاقه مندی و نیاز جامعه در این مجموعه حضور پیدا کند و به ایفای نقش بپردازد. 

خرم دل گفت: نیمی از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد عضو بسیج هستند که یک رکورد محسوب می شود و بیانگر علاقه و بصیرت مردم این استان است.

سپاه و بسیج با تمام توان در  خدمات رسانی به مردم پای کار است/ افتتاح ۲۰ پروژه  آبرسانی به روستاها/ اهدای هفت هزار بسته معیشتی و ۳۰۰ سری جهیزیه به نیازمندان در هفته بسیج

وی در ادامه به تشریح برنامه های هفته بسیج پرداخت و گفت: در این هفته که با شعار " بسیج خدمتگزار ملت ایران " نامگذاری شده است بیش از ۲۵۰ برنامه متنوع و متعدد در سطح استان پیش بینی شده است که بخشی اجرا شد و بخشی نیز تا پایان هفته بسیج اجرایی خواهد شد. 

فرمانده سپاه فتح ابراز داشت: همزمان با هفته بسیج پروژه های آبرسانی به ۲۰ روستای استان در حوزه محرومیت زدایی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث آبرسانی به روستاها در بین ۲۲ سپاه استانی مقام دوم را دارد افزود: بسیج سازندگی و شرکت آبفای استان شبانه روز در این عرصه کار می کنند که جای تقدیر دارد.

فرمانده ارشد نظامی استان بیان کرد: اعطای تسهیلات واگذاری پنل های خورشیدی به مردم از دیگر برنامه های بسیج است که علاوه بر تامین برق پایدار روستائیان مازاد آن نیز توسط دولت خریداری می شود که باعث درآمدزایی روستا نشینان خواهد شد.

وی از توزیع ۷ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: ۴۰۰ سری جهیزیه نیز به زوج های جوان اهدا می شود که اغلب آنها در مناطق عشایری است .

خرم دل افزود: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه قول تحویل سه هزار سری جهیزیه را به ما داده است که در صورت تحقق آن کمک شایانی به امر ازدواج جوانان هم استانی می شود‌.

وی ابراز داشت : در حوزه ایثار و شهادت برگزاری یادواره های شهدا را خواهیم داشت که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است ضمن اینکه سرکشی از خانواده های شهدا و غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا در هفته بسیج انجام می شود.

خرم دل بیان کرد: یکی از بحث های جدی ما در بسیج گروه های جهادی هستند که فعالیت آنها نماد خدمت واقعی به مردم است. 

وی یادآور شد: ۸۰۰ گروه جهادی در استان کهگیلویه و بویراحمد  در سامانه اطلس جهادی ثبت هستند و به صورت رسمی و قانونی فعالیت می کنند و با اعزام به روستا ها و مناطق کمتر برخوردار در حوزه پزشکی و محرومیت زدایی خدمات رسانی دارند.

فرمانده سپاه فتح ابراز داشت: در حوزه پزشکی یک درمانگاه در مرکز استان، یک درمانگاه در گچساران و یک درمانگاه نیز در بهمئی در حال ساخت است و در هفته بسیج کلنگ درمانگاه دهدشت به زمین زده خواهد شد.

وی ادامه داد: مجوز احداث یک درمانگاه در بخش پاتاوه و یک درمانگاه در مادوان اخذ شده است که به محض تامین زمین عملیات اجرایی این دو پروژه نیز آغاز  می شود.

وی گفت: جهاد تبیین از دیگر مواردی است که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارند و در این زمینه نشست های مختلف از یکماه گذشته تاکنون در سطح استان برگزار شده و ادامه دارد.

فرمانده سپاه فتح با اشاره به اینکه امروز با حجم عظیمی از تبلیغات و تخریب توسط دشمن مواجه هستیم گفت: بسیج می تواند در عرصه مقابله با هجمه های دشمن نقش آفرینی کند.

خرم دل افزود: در این شرایط حساس کنونی اگر با صداقت و رودرو ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین توطئه های دشمنان برای مردم بیان شود آنها حقایق را می پذیرند.

وی بیان کرد:  مردم به لحاظ معیشت در تنگنا هستند و دشمن می خواهد با سوءاستفاده از مسایل اقتصادی آرامش و امنیت مردم رابه هم بزند. 

خرم دل تصریح کرد: کشور ایران به سرعت در حال پیشرفت است و هر چه قدرتمند می شویم دشمنان گارد کمتری در مقابل ما می گیرند. 

فرمانده سپاه فتح گفت: در حوزه رصدخانه، موشکی،  سلول های بنیادی، نانو و فناوری و ... اتفاقات زیادی در کشور صورت گرفته و دشمن نمی خواهد این پیشرفت ها را ببیند.

وی ابراز داشت: فوت یکی از هموطنان ما بهانه ای برای برهم زدن امنیت مردم است و یکی از سیاستمداران آمریکا عنوان می کرد که انبوهی از سلاح و مهمات باید وارد ایران کنیم و حال باید از آنها پرسید این سلاح ها برای چیست؟

خرم دل تجریه طلبی و به جان هم انداختن اقوام مختلف را از دیگر برنامه های دشمنان دانست و گفت: باید در برابر این توطئه های دشمنان هوشیار بود.

وی ابراز داشت: از مردم فهیم و با بصیرت مان تقدیر می کنیم و عده ای که فریب خورده دشمن هستند و یا از روی عناد اغتشاش و هنجار شکنی می کنند از مردم نیستند زیرا به دنبال کاسبی و خونریزی اند.

فرمانده سپاه فتح بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد کسی با اغتشاشگران همراهی نکرد و حضور باشکوه مردم را در مراسم شهدا شاهچراغ دیدیم. 

وی گفت: مردم واقعی در شیراز و مشهد و سایر شهرهای ایران در محکومیت اغتشاش و ترور به صحنه آمدند و در تشییع شهدای حادثه تروریستی نشان دادند که پای انقلاب و آرمان ها هستند.

وی بیان کرد: به چه حقی عده ای به سربازی که حافظ نظم و امنیت است سیلی می زنند و یا به سرود جمهوری اسلامی و قرآن و حوزه های علمیه بی حرمتی می کنند و قطعا اینها طراحی دشمن است.

خرم دل گفت:چون مردم با دشمن همراهی نکردند به عملیات خرابکارانه و ترور روی آورده اند تا وحشت و ناامنی درست کنند اما باز هم ناکام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان از فضای مجازی غفلت کردند گفت: در یکی از دانشگاه های استان دانشجویی سوال کرد چرا پیش از اینکه این اتفاقات بیفتد فکری به حال مدیریت فضای مجازی نکردند تا امروز مورد هجمه دشمن قرار نگیریم. 

خرم دل بر ضرورت جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: با روشنگری و آگاهی بخشی به مردم در فضای مجازی باید قوت قلب مردم باشیم و مسائل مختلف رابه خوبی تبیین کنیم.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار