خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

نقش آفرینی بسیج بر اساس بصیرت و فهم درست است/مسیر انقلاب بیداری در مقابله با تهدیدات می خواهد

سرهنگ برین عنوان کرد: نقش آفرینی بسیج بر اساس بصیرت و فهم درست است. نمونه بارز یک بسیجی بصیر شهید لشگری است که ۱۸ سال تنها در زندان بعث، اسیر بود و فهم درست داستان بسیجی و شهدایی همچون لشکری را می سازد که در تاریخ هیچ کشوری با این جایگاه وجود ندارد.
کد خبر: ۹۴۶۹۶۱۳
|
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، اولین دوره آموزشی تحلیلی اعضای شوراهای کانون های بسیج رسانه استان قزوین به همت سازمان بسیج رسانه استان قزوین در سالن جلسات معاونت آموزش سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد. 

سرهنگ حمزه برین معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این مراسم با اشاره به دیدگاه امام راحل در اجرای اقدام ماندگار تشکیل بسیج بیان کرد: تجربه انقلاب اسلامی در ۴۳ سال اخیر تجربه گران سنگی است و نگاه امامین انقلاب به بسیج با تفسیر و تجزیه دقیق به این نهال پرثمر بسیار مهم است.

اما بسیاری از ما نتوانستیم از این امر درس بگیریم که اگر به اهمیت بسیج پرداخته می شد، قصه جامعه اسلامی بر ریل گذاری برای تحقق یک دولت اسلامی و نهایتا تحقق تمدن نوین اسلامی رقم می خورد.

وی گفت: همیشه تصور جامعه از بسیج، در دست داشتن سلاح برای حفظ و حراست از مرزها با پوشیدن لباس خاکی ست. اما تعریف امامین انقلاب از بسیج چیز دیگری است در حالی که عدم بصیرت کافی موجب ایجاد تفاوت بین دیدگاه جامعه با دیدگاه امامین انقلاب شده است. رهبر معظم انقلاب در فتنه سال ۸۸ با تعریفی از بسیج می فرماید؛ «بعضی تصور کردند بسیج منحصر است در همین تعداد گردانهای بسیجی یا سازمانهای نظامی بسیجی - اینها البته جزو بهترین بسیجیها هستند - اما بسیج فقط این نیست؛ بسیج گسترده است، در همه‌ی عرصه‌ها. شاید صدها برابر یا بیش از صدها برابر آن تعدادی که در قالبهای نظامی هستند، در قالبهای غیر نظامی هستند، در بخشهای مختلف؛ در دانشگاه یک جور، در کارگاه یک جور، در قشرهای مختلف مردم یک جور، در روستاها یک جور، در شهرها یک جور، در میان عشایر یک جور، در حوزه‌های علمیه یک جور. بسیج حضور دارد؛ یک حضور فراگیر و مقتدر و تمام‌نشدنی. بسیج نه به پول وابسته است، نه به عنوان و جاه و جلال وابسته است، نه به دستور از بالا وابسته است. معیار بسیج، بصیرت است و ایمان. ایمان از دل او میجوشد، او را به کار وادار میکند؛ بصیرت هم به او تفهیم میکند که چگونه حرکت کند، معیارها را چگونه تشخیص بدهد، راه را چگونه طی کند. این معنای بسیجی است.»

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: امروز باید دید در کجا قرار گرفته ایم و این فهم درست معنای انقلاب است. متولیان و مسوولان، تریبون داران، نخبگان و ورزشکاران، همه مورد خطاب این سخنان پرمحتوای مقام معظم رهبری هستند در حالی که ایشان کاملا شفاف سخن می گوید ولی برخی از اینها نطقشان کور است. اما بسیجی اینگونه نیست.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان عنوان کرد: داستان جمعیت این روزهای کف خیابان، نشناختن ولایت فقیه نیست بلکه مبنای غفلت آنها توحیدی است و این به دلیل عدم تبیین است. در فتنه ۸۸، پس از فتنه، حربه دشمن تردید افکنی برعلیه مسوولان بود. مقام معظم رهبری در آن برهه بیان فرمودند؛ «دیدید شما در اوائل همین حوادث بعد از انتخابات - این فتنه‌ی بعد از انتخابات - اولین کاری که شد، تردیدافکنی در کار مسئولین رسمی کشور بود؛.... جوانان بسیجی باید ایمان را، بصیرت را، انگیزه را، رعایت موازین و معیارها را، اینها همه را با هم ملاحظه کنند.

وی افزود: امروز نیز مسیر کسی که سره را از ناسره تشخیص می دهد و خود را در سخت ترین شرایط قرار می دهد با کسی که تشخیص می دهد در شرایط سخت کشور به خارج از کشور سفر کند متفاوت است. امروز برای در رفتن و سکوت کردن بهانه فراوان است اما بسیجی با وجود تمام مشکلات رسالت خود را انجام می دهد. بر اساس تجربه دفاع مقدس، که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب؛«دفاع مقدس یک گنج بزرگ است»، متاسفانه در بیان حقایق آنچنان که باید عمل نکردیم اما باید به داشته ها پرداخته شود و پیشرفت ها بیان گردد. 

سرهنگ برین در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اساس بسیج در جمهوری اسلامی، وفاداری است تصریح کرد: در اوج خشونت های فضای مجازی که گردانندگان وابسته این فضا با آموزش های هیجانی و دروغ به جوانان به دنبال تحریف ذهن و افکار جوانان بودند، جوانانی داریم که با فهم درست از فتنه افکنی های دشمن و فهم درست از مبنای انقلاب، برای مقابله با اغتشاشگران در کف خیابان درخواست می کردند. نقش آفرینی بسیج بر اساس بصیرت و فهم درست است.

نمونه بارز یک بسیجی بصیر شهید لشگری است که ۱۸ سال تنها در زندان بعث، اسیر بود و فهم درست داستان بسیجی را می سازد و شهدایی همچون لشکری را می سازد که در تاریخ هیچ کشوری با این جایگاه وجود ندارد و از این مثال ها در مورد کسانی که در جرگه بسیجیان قرار می گیرند در تاریخ انقلاب فراوان است.

این مسوول نظامی یادآور شد: امروز در حوزه رسانه نیز نباید در مسیر انقلاب تردید کرد. این مسیر بیداری می خواهد تا در مقابله با تهدیدات بایستیم و امروز ایستاده ایم چون مرد میدانیم. امروز بیشترین روشنگری را فقط رهبر انقلاب کرده است. امروز بسیجی بودن یعنی شب و روز در خدمت مردم بودن. برای جمعیت معترض که شبهه در وجود آنهاست و کم توجهی می بینند باید بیان شود که چه دستاوردهای را با چه شرایطی به دست آوردیم و در قبال خون هایی که داده شد مسوولیم.

سرهنگ برین در پایان گفت: انقلاب اسلامی که در اوج فشار اقتصادی بوده توانسته این گونه قد بکشد در حالی که هیچ کشوری این تحریم ها و تهدیدها را تحمل نکرده و ایران در اوج همین تحریم‌ها توانسته نخبگانی پرورش دهد که بتوانند در حوزه های مختلفی همچون هوا و فضا مقتدر باشند. امروز کار رسانه کار حساسی است و نیاز است با روشنگری و بصیرت مخاطبین را جذب نماید.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها