فرمانده سپاه الغدیر:

مسئولان مربوطه پاسخگو باشند که چرا در عرصه مجازی زمین را واگذار کرده ایم

سردار زارع کمالی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: مسئولان جواب بدهند که چه اقدامی در عرصه فرهنگی و فضای مجازی انجام داده اند که امروز در برخی نقاط زمین را به دشمن واگذار کرده اند.
کد خبر: ۹۴۶۸۳۲۳
|
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار حسین زارع کمالی، در مراسم افتتاحیه چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در استان یزد با اشاره به اینکه افسران جنگ نرم برای مقابله با استکبار جهانی نقشی ویژه بر عهده دارند و در جهاد اکبر پیشقراول هستند، اظهار داشت: افسران جنگ نرم پیشقراولان جنگی هستند که در شرایط فعلی در آن قرار داریم و این نقش به قدری ویژه است که شهید همدانی پس از ۴۰ سال جهاد در جنگ سخت، در تلاش برای حضور در مسجدی در نقطه‌ای از کشور و انجام کار فرهنگی بود.

وی ادامه داد: فعالیت امروز افسران جنگ نرم می‌تواند عامل رشد این افسران، مردم و جامعه باشد و آگاه سازی که توسط این افراد برای جامعه صورت می‌گیرد می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و به همین دلیل باید فعالیت در این عرصه جدی گرفته شود.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با تاکید بر اینکه جهاد تبیین یک فریضه عینی و همگانی است و مسئولیت این فریضه برای افسران جنگ نرم بسیار بالاست، اظهار داشت: فضای مجازی عرصه جنگ جدید دشمن است که افسران جنگ نرم در آن عرصه فعال هستند، زیرا که در حال حاضر این عرصه تبدیل به یک فضای حقیقی شده و هرچه در آن اتفاق می‌افتد، در عرصه واقعی نیز رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در جنگ ترکیبی دشمن، بعضی افراد ناخواسته و برخی از آن‌ها با آگاهی در حال پیگیری اهداف دشمن هستند، عنوان کرد: افسران جنگ نرم باید برای دیگران تبیین کنند و به آن‌ها بفهمانند که وضعیت فعلی نظام به خاطر ضعف نیست بلکه به خاطر اقتدار است به این معنا که دشمن به خاطر ترس از اقتدار ایران اسلامی دست به این جنگ زده است.

زارع کمالی افزود: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب به روش‌های مختلف و در بازه‌های زمانی مختلف سعی داشت این انقلاب را نابود کند و اگر این اتفاقات در ابتدای پیروزی انقلاب از روی ضعف بود و دشمن فکر می‌کرد با چند فرد خود فروخته می‌تواند این انقلاب را ریشه کن کند، ولی امروز اتفاقات در حال وقوع از روی ضعف نیست بلکه از روی اقتدار است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به این نتیجه رسیده است که اگر نتواند انقلاب اسلامی را متوقف کند حکمرانی غربی از بین می‌رود، اظهار داشت: نظم نوین آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم توسط برخی از قدرت‌ها در حال فروپاشی است که یکی از این قدرت‌های جدید ایران اسلامی است که در حال عرضه یک حکمرانی جدید است و اگر جلوی آن گرفته نشود، حکمرانی غربی را زیر سئوال می‌برد.

زارع کمالی ادامه داد: تمام دعوا‌ها و فتنه‌ها همین است که می‌خواهند حکمرانی اسلامی را متوقف کنند و حتی برجام نیز تنها به بحث هسته‌ای محدود نیست بلکه جبهه مقاومت، بحث فرهنگی و قدرت نرم جمهوری اسلامی هم یکی از برنامه‌های دشمن است که همه این برنامه‌ها در عرصه فضای مجازی مدریریت می‌شود.

وی ادامه داد: دشمن برای رسیدن به این مراحل برنامه ریزی دارد و از همان ابتدا برنامه ریزی کرده است و در ابتدا از یک روش و امروز از طریق روشی دیگر وارد شده و دشمن به دنبال هویت زدایی است و دنبال آن است که هویت اسلامی را از مردم بگیرد و در این راه از شبهه افکنی، گسست اجتماعی، اقتدار زدایی و بحث‌های دیگر استفاده می‌کند.

زارع کمالی ادامه داد: نباید دست روی دست بگذاریم تا برخی از هویت‌هایی که هیچ سنخیتی با فرهنگ ما ندارد وارد زندگی ما شود و اثر خون هزاران شهید از بین برود و این یک فریضه‌ای است که بر عهده یکایک ماست.

وی با اشاره به برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال با حضور جوانان تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب جوانان را آینده سازان این انقلاب معرفی کردند و شرکت کنندگان در این رویداد هم آینده ساز و هم به واسطه فعالیت در فضای مجازی، افسران جنگ نرم هستند و درخواست داریم به عنوان یک سرباز در راستای جنگ ترکیبی و شناختی دشمن بیش از پیش ورود کنید.

وی ادامه داد: امروز زمان جنگ است و ایستادن معنی ندارد و البته باید مواظب بود در این عرصه غرق نشویم و حواسمان باشد که عمار گونه و با بصیرت عمل کنیم تا بتوانیم در مقابله با دشمن پیروز شوند.

زارع کمالی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در مؤلفه‌های قدرت حرف‌های فراوان برای گفتن دارد عنوان کرد: حتی در حوادث اخیر نیز یکی از این مولفه‌ها یعنی اقتدار نیز کاملا واضح است و اگر در دوران ابتدای انقلاب اسلامی دعوا سر وارد کردن ابتدایی‌ترین سلاح‌ها و تجهیزات نظامی بود، امروز دعوا سر صدور سلاح‌های فوق پیشرفته به جبهه مقاومت است.

وی ادامه داد: هرکجا به توان خود اتکا کردیم و به جوانان و امامین انقلاب اعتماد کردیم موفق شدیم و برعکس اگر اعتماد نکردیم شکست خوردیم.

فرمانده سپاه الغدیر عنوان کرد: برخی از مسئولان گزارش بدهند که چکار کردند و چرا زمین را واگذار کردند، کدام کشور اینگونه عمل می‌کند که ما عمل کردیم و به نحوی پیش رفتیم که امروز نوجوان و جوان مملکت در زمین دشمن بازی می‌کند.

فرمانده سپاه الغدیر تاکید کرد: جهاد تبیین و جهاد امید آفرینی دو عرصه‌ای که باید توسط افسران جنگ نرم پیاده شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار