خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

یکی از اصلی‌ترین مشکلات در عرصه اقتصاد، مسائل بانکی است

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین مشکلات در عرصه اقتصاد، مسائل بانکی است، گفت: غالب تولیدکننده‌ها در استان همدان درگیر مشکلات بانکی هستند.
کد خبر: ۹۴۶۷۶۷۴
|
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی امروز در دیدار با عیسی امامی رئیس هئیت مدیر بانک مهر ایران، با بیان اینکه زمانی که بانک مبتنی بر سود فعالیت می‌کند، فضای بین بانک‌ها به سمت رقابت و بنگاه اقتصادی پیش می‌رود، اظهار کرد: در دیدار با آیت الله رئیسی، این موضوع را مطرح کردم که یکی از گره‌های اقتصادی کشور، در عرصه بانک است و ساختار فعلی بانک باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین مشکلات در عرصه اقتصاد، مسائل بانکی است، گفت: غالب تولیدکننده‌ها در استان همدان درگیر مشکلات بانکی هستند، تا جایی که واحدی با ظرفیت اشتغال ۷۰۰ نفر، نزدیک به 10 سال به علت مشکلات بانکی تعطیل شده است.

امام جمعه همدان با گلایه از اینکه غالبا بانک به دنبال سود و خلق پول است، یادآور شد: از منظر شرعی نیز در فتاوا تردیدهایی وجود دارد و از آنجایی که ربا به معنای جنگ‌ با خدا است، باید بدانیم در جنگ با خدا و دریافت ربا، حتی اگر به ظاهر سود کنیم، موفق نخواهیم شد و شکست خواهیم خورد.

وی با تأکید بر اینکه در عرصه اقتصاد باید به مسائل شرعی توجه بیشتری شود، خاطرنشان کرد: امروز باید فرهنگ قرض الحسنه را در جامعه ترویج دهیم و این اصل را تبیین کنیم که قرض الحسنه دارای برکت بسیاری در جامعه خواهد بود.

شعبانی موثقی با اشاره به تلاش مجموعه بانک مهر ایران در پرداخت وام با کارمزد پایین، گفت: خوب است که خیرین با مجموعه‌های این چنینی ارتباط داشته باشند و در عرصه قرض الحسنه و پرداخت وام به نیازمندان ورود کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار