در راستای آغاز هفته بسیج در زاهدان انجام شد:

دیداراعضای ستاد هفته بسیج سپاه سلمان با مدیرکل صدا و سیما

اعضای ستاد هفته بسیج سپاه سلمان استان با مدیرکل و معاونین صدا و سیما استان سیستان و بلوچستان دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۴۶۷۶۵۱
|
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمود دولت کردستانی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان در  این دیدار که در راستای فرارسیدن هفته بسیج در دفتر مدیرکل صداوسیما استان برگزار شد، گفت: هفته بسیج هفته شادی بسیج تفکر و اندیشه حفظ توسعه و پیشرفت انقلاب است.

وی در ادامه این هفته را فرصتی نو برای دمیدن خون تازه در بسیجیان دانست و تصریح کرد: بسیج و بسیجیان خدمات بسیاری را به مردم از جمله، کمک به سیل زدگان، کمکهای مومنانه در بحث کرونا ارائه داده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نماد بسیج و کار بسیجیان کار خالصانه و بی منت است اذعان داشت: بسیج بی منت و بی ادعا در میدان بحث خدمت رسانی به مردم حضور داشت و قشر نوجوان رادر این هفته با خود همراه کنیم و در حوزه بلوچستان متمرکز شویم و خدمات ارائه شده را بیان کنیم.

کردستانی با اشاره به نقش جهاد تبیین در بسیج تصریح کرد: بسیج شجره طیبه ای است که به درختی تنومند تبدیل شده و هرگز بی عمل و بی ثمر و پژمرده نخواهد شد، باید تفکر بسیج و بسیجی بودن را به نسل های بعد منتقل کنیم و با تضمینی این تفکر را به آیندگان انتقال دهیم .

وی در ادامه اذعان داشت: در هفته بسیج حجت بر همه تمام است و همه ی ما موظف و مکلف هستیم که با اندیشه و تفکر بسیجی در میدان باشیم اگر غیر از این باشد شاید وجود و حضورمان معنا و فلسفه ای پیدا نکند اگر بخواهیم درس بخوانیم، کارمند خوب باشیم، مجری و مدیر خوب باشیم غیر از سوار شدن بر قطار بسیج به بیراهه رفته ایم و زندگی و اندیشه و محصول ما محصول ارضی است .

مدیرکل صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان با استفاده از تعبیر بومی سازی بسیج تصریح کرد:در هفته بسیج باید نگاه بومی باشد و روی موضوع بومی سازی بسیج و هفته بسیج باید بسیار تلاش کنیم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه ما از بسیجیان استان از دیروز تا امروز و تا فردا مقداری غافل شده ایم امروز عده ای می‌ریزند در خیابان و خرابکاری میکنند که اگر چهار چوب فکری آنها با بسیج شکل گرفته بود ما امروز این مشکل را نداشتیم اگر نسل امروز نسل ضد تربیت شده فضای مجازی را داریم اگر اندیشه و خوراک بسیج را به آنها می‌دادیم این مشکل را نداشتیم

این مقام مسئول با تاکید بر این مطلب که جلوی ضرر را از هرکجا بگیرید سود است ادامه داد: دشمنان کار خود را انجام می دهند ماهم باید روی محصول بسیج کار کنیم از شهیدچمران که یک دانشگاهی تا شهیدقاسم سلیمانی که یک پاسدار و بسیجی است تا شهیدحججی که در دفاع حرم شکل میگیرد علی وردی که در اغتشاشات خودش را نشان میدهد و گل سر سبد است.

کردستانی تصریح کرد: بزرگانی که داشته ایم نسلی که داریم مانند آب در شکر بر هانزهی و...باید بومی سازی در استان شکل بگیرد و در رسانه ها معرفی شوند اگر رسانه نباشدظرفیت انتشاری دوستان کم خواهد بود رسانه ملی به عنوان خدمتگزار و کسی که مکلف است در این هفته برنامه ها تلاش و زحمات پاسداران و بسیجیان را به تصویر بکشیم و جز رسالت است.

وی با بیان اینکه مخاطب اصلی رسانه ها خانواده ها و دهه نوجوان هشتادی است اظهار داشت: تکلیف ما به عنوان رسانه سنگین تر و جدی تر خواهد بود بسیج و بسیجیان درست است در چهار چوب خودش حرکت می کند امسال به ویژه در هفته بسیج شرایط ما ویژه است رسانه باید با جدیت تمام وارد شود به صورت یک نماد نمایشی مجموعه ادارات در هفته بسیج در کل هفته بپوشند بایک حرکت اعتقادی ارادی و نمادین دست به این کار بزنند همه اقشار و نسل جوان و نو خواسته ما به ویژه در این هفته بافکر و ذهن و اندیشه شان

مدیرکل صدا و سیما سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بایدتفکر بسیج شکل بگیرد در صدا و سیما جز فضای مجازی به صورت نرم به استقبال هفته بسیج برویم، اگر بسیجی شکل گرفت که خاستگاه آن مسجد بود اگر این مسجد پا گرفت و شکل گرفت و اگر در همین راستا مدرسه را رها کردیم قافیه را باخته ایم، این مدارس پایگاه های جدی است پایگاه های بسیج را در مدارس بیاوریم .

این مسئول در پایان اظهار داشت: همه اقشار در کنار یکدیگر در این هفته به کمک رسانه ملی پای کار باشند در این هفته همه شهرستان ها برای انتشار باید پای کار باشند رسانه برای اینکه توفیقات بیشتری داشته باشد نیارمند همکاری و همدلی همه اقشار است.

همچنین سردارعوضعلی فقیری، معاومن هماهنگ کننده سپاه سلمان نیز در این دیدار گفت: برنامه های گرامیداشت هفته بسیج با شعار بسیج خدمتگزار ملت ایران برنامه ریزی و در دست اجرا می باشد.

وی با اشاره به نامگذاری هفته بسیج که براساس این نام گذاری بتوانیم خدمات و رویکرد بسیج را ارائه کنیم، افزود: از سال قبل که بحث بیانیه گام دوم اجرایی اعتلای ده سال بسیج آغاز شده رویکرد بسیج متفاوتر شده از علم و دانش روش های جدید در اجرایی شدن بیانیه گام دوم استفاده می شود.

سردار فقیری تصریح کرد: امسال 13عنوان برنامه قبل از هفته بسیج اجرایی می شود و 160عنوان برنامه نیز در طول هفته  هر روز با یک شعاری اجرایی می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان ادامه داد: بسیج مظهر سازندگی و پیشرفت، بسیج مظهر مسجد محوری و جامعه اسلامی، بسیج مظهر نو آوری و جهاد علمی، بسیج مظهر مردم سالاری و ایران قوی، بسیج مظهر جهاد و شهادت، بسیج مظهر ایمان و تربیت اسلامی، بسیج مظهر مقاومت و اقتدار ملی، روز شمار برنامه های هفته بسیج می باشد.

این مسئول ادامه داد: 25نشست خبری فرمانده سپاه استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از برنامه های اجرایی قبل از هفته، توزیع کمک های معیشتی بین نیازمندان، همایش اقتدار در سالروز تشکیل بسیج از برنامه های مهم و اجرایی در طول هفته است

ارسال نظرات
آخرین اخبار