خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

امروز بالاترین منکر از بین رفتن امنیت در جامعه است

شاهرود_ رئیس ستاد فریضتین شهرستان شاهرود گفت: امروز بالاترین منکر از بین رفتن امنیت است و باید نقش بازاریان و اصناف و دغدغه‌مند بودن آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۴۶۶۶۲۱
|
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

امروز بالاترین منکر از بین رفتن امنیت در جامعه استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست شورای فریضتین اصناف شاهرود در اتاق اصناف این شهرستان با بیان اینکه در جامعه معروف‌های شرعی و عرفی و قانونی داریم که باید به همه توجه شود، افزود: امروز در جنگ هستیم و این دوره اغتشاش گران کاری با اقتصاد و معیشت مردم ندارند و مردم هم با آن‌ها همکاری نکردن و این‌ها می‌خواهند ایران را تکه تکه کنند.
او با بیان اینکه اصناف رسانه قوی متکثر هستند، گفت: امروز بالاترین منکر از بین رفتن امنیت است و باید نقش بازاریان و اصناف و دغدغه‌مند بودن آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.
رئیس ستاد فریضتین شهرستان شاهرود با تاکید بر توجه به جهاد تبیین در اصناف و بازاریان، اظهار کرد: بالاترین معروف توجه دادن مردم به امنیت است و بالاترین منکر کمک به ایجاد ناامنی در جامعه است.
او با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر فقط در حجاب خلاصه نمی‌شود و نیاز به اولویت بندی است، خاطر نشان کرد: اهل معروف بازار را باید تشویق و اهل منکر را باید تنبیه کرد تا به نتایج درست برسیم.
امام جمعه شاهرود با تاکید چند باره بر منکری به نام فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستان که سبب ضرر به بازاریان و اصناف خُرد می‌شود، ادامه داد: باید مسئولین حرف اصناف و بازاریان را نیز گوش دهند و از آن‌ها حمایت و دفاع کنند چرا که اصناف در هر دوره‌ای می‌توانند خدمات ارائه دهند و نیاز به پشتیبانی دارند.

توجه جدی به جهاد تبیین
امروز بالاترین منکر از بین رفتن امنیت در جامعه استمحمد خوشقدم دبیر ستاد فریضتین شهرستان شاهرود نیز در این نشست با اشاره به رویکرد جهادی و انقلابی اصناف و بازاریان و تشکر از برگزاری مراسم یادبود شهدای شاهچراغ به همت اتاق اصناف شهرستان، حفظ نظام را به فرموده امامین انقلاب اسلامی بالاترین معروف عنوان کرد و افزود: امروز در جنگ ترکیبی دشمنان جدی و با تمام توان وارد شده اند و هدف آن‌ها نوجوانان و جوانان ما هستند تا از هیجانات آن‌ها به نفع مقتصد خود استفاده کنند.
او جهاد تبیین را وظیفه همگانی عنوان کرد که باید در همه اقشار جامعه اجرا شود، گفت: امروز نیاز به جهاد اکبر و ایستادگی است.
مهران فر رئیس اتاق اصناف شهرستان شاهرود نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به تهیه لباس متحدالشکل برای بانوان ۳۴ اتحادیه و کارمندان اتاق اصناف اشاره و بر ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عظیم اصناف و بازاریان تاکید کرد.
قاسمی معاونت مردم به دولت و دولت به مردم ستاد فریضتین شهرستان نیز در این نشست به تشریح اهداف و برنامه‌های شورای فریضتین اصناف پرداخت.
امیر بشیری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارات شهرستان شاهرود نیز به توجه به پیوست فرهنگی در اصناف تاکید و به برنامه ریزی در راستای ترویج عفاف و حجاب در این قشر اثرگذار و تأثیر رؤسای اتحادیه بدر این امر و تاثیر بازار در جامعه تاکید نمود.
ابراهیم عامری از اعضای اتاق اصناف شهرستان نیز چالش‌های اقتصادی واحد صنفی را مورد توجه قرار داد و از مسئولین خواست در توجه به اصناف و حل مشکلات آنان، گوش شنوا باشند.
علیرضا تیموری مسئول بسیج اصناف و بازاریان الهادی شاهرود نیز بر توجه به موضوع کم فروشی و آموزش فقه بازار و برگزاری کلاس آموزشی در این راستا تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها