ظریف و زلنسکی، اما این کجا و آن کجا

موسی سلیمانی در یادداشتی که به دفتر خبرگزاری بسیج ارسال کرده در سه پرده، صحت سخنان ظریف را در معرض آزمون گذاشته است.
کد خبر: ۹۴۶۶۵۳۵
|
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، موسی سلیمانی در پرده اول نوشته است محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت تدبیر در دوران وزارتش با حضور در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت: " آیا فکر کردید آمریکا که می تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می ترسد؟ آیا واقعا به خاطر قدرت نظامی، آمریکا جلو نمی آید؟"

در آن مقطع این جمله با واکنش های متعددی مواجه شد و برخی رسانه ها چنین اظهاراتی را ناشی از کم اطلاعی دکتر ظریف در حوزه امنیتی و دفاعی دانستند.

 

سلیمانی در پرده بعدی به شایعه حضور پهپادهای ایران در جنگ اوکراین اشاره و از برگزاری جلسات متعدد از سوی کشورهای غربی برای تهدید و تحریم ایران سخن می گوید.

وی در یادداشتش در پرده سوم آورده است زلنسکی ریس جمهور غرب گرای اوکراین بیش از موضع گیری و ترس از تجهیزات نظامی دومین ارتش دنیا(روسبه)، ناتوانی و استیصالش را از پهپاد نظامی ایران ابراز می‌کند.

در این راستا سلیمانی به نوشته روزنامه ایندیپندنت به نقل از نیروهای نظامی اوکراینی اشاره کرده و نوشته است: اوکراین کنترل بیشتر تهدیدات روسیه را در اختیار دارند، اما ممکن است مقابله با موشک های بالستیک ایران از جمله فاتح 110 برایشان بسیار دشوار باشد.

 

موسی سلیمانی در پرده پایانی اینگونه نتیجه می گيرد که اظهارات ظریف و زلنسکی هر دو نشان از ضعف است، اما این کجا و آن کجا!!!.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار