خبرهای داغ:

جنگ شناختی، یعنی مردم با روش‌های القای دشمنان آشنا شوند

شاهرود_ مشاور سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از مهمترین نکاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیانات خودشان بار‌ها تاکید دارند، جنگ شناختی است یعنی مردم با روش‌های القای دشمنان آشنا شوند.
کد خبر: ۹۴۶۵۹۶۴
|
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

جنگ شناختی، یعنی مردم با روش‌های القای دشمنان آشنا شوندبه گزارش خبرگزاری بسیج، نشست تبیینی آشنایی با قواعد جنگ شناختی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین وکیل پور مدیر موسسه امیر بیان و مشاور سازمان بهزیستی کشور به همت تبلیغات اسلامی استان سمنان در سینما مهر شاهرود برگزار شد.
در این همایش که با استقبال گسترده فعالان فرهنگی و مذهبی، کانون‌های فرهنگی، هیئت‌های مذهبی، مربیان علوم قرآنی و تربیتی برگزار شد، پیرامون مباحث مختلفی از جمله جنگ شناختی، استفاده دشمنان از ابزار مختلف به خصوص سینما برای سلطه گری تفکرات و ... بحث و تبادل نظر شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین وکیل پور مدیر موسسه امیر بیان و مشاور سازمان بهزیستی کشور در این نشست با اشاره به تهدیدات جنگ ترکیبی به خصوص جنگ نرم دشمنان، گفت: دشمن با استفاده از ابزار‌هایی مانند سینما، قصد دارد تا به سلطه جویی در کشور‌های مسلمان قدرت ببخشد که در این راه میلیارد‌ها دلار هزینه‌های تبلیغیاتی می‌کند.
وکیل پور با مثال زدن فیلم‌های هالیوودی، تاکید کرد: در این فیلم‌ها عمدتاً چهره‌های موجه و خوش لباس در مقام نقش اصلی با تهدیداتی روبرو می‌شوند که در جنگ ترکیبی و شناختی، با به کار گیری تکنیک‌های روانشناسی و همچنین فیلم سازی، نوعی هم ذات پنداری و طرفداری را پدید می‌آورد.
او با بیان اینکه میلیارد‌ها دلار سالانه در هالیوود هزینه می‌شود تا از اسلام بک تهدید بزرگ بسازد، افزود: یکی از مهمترین نکاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیانات خودشان بار‌ها تاکید دارند، جنگ شناختی است یعنی مردم با روش‌های القای دشمنان آشنا شوند.
ضرورت جهاد تبیین و همچنین نقش روحانیان، فرهنگیان، هیئت‌های مذهبی و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای در مقابله با جنگ ترکیبی و جدال روایت‌ها از دیگر مباحثی بود که از سوی این سخنران مطرح کشوری، مطرح شد.
در این نشست حضار با روش‌های القای فکری در جنگ شناختی توسط آمریکا و استکبارگران آشنا شدند.
مبلغین و مبلغات دینی، معلمین و مربیان پرورشی مدارس، مادحین و ستایشگران اهل بیت، مسئولین هیئات و تشکل‌های دینی، مسئولین موسسات و مراکز قرانی، کارشناسان فرهنگی ادارات و سایر اقشار تاثیر گذار فرهنگی و اجتماعی شهرستان شاهرود در این مراسم حضور داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها