روند افزایشی دانش آموزان و کودکان مبتلا به آنفولانزا در بردسکن

رئیس مرکز بهداشت بردسکن گفت: با توجه به شیوع آنفولانزای فصلی بار مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان روند صعودی به خود گرفته است و 50 درصد مراجعه کنندگان مبتلا به آنفولانزا دانش آموزان و کودکان هستند. 
کد خبر: ۹۴۶۵۲۴۲
|
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، رئیس مرکز بهداشت بردسکن گفت: با توجه به شیوع آنفولانزای فصلی بار مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان روند صعودی به خود گرفته است و 50 درصد مراجعه کنندگان مبتلا به آنفولانزا دانش آموزان و کودکان هستند. 

 

مهندس حسین امامیان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان داشت: به طور متوسط روزانه بیش از 500 نفر بیمار مبتلا به آنفولانزای فصلی به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان مراجعه می کنند و متاسفانه طی دوهفته اخیر این آمار روند افزایشی به خود گرفته است.

 

وی عنوان کرد: آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد و این بیماری بر خلاف سرماخوردگی به طور ناگهانی روی داده و حس بسیار بدتری را در سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌کند.

 

امامیان بیماری‌های عفونی، تب بالا، درد عضلانی، لرز و عرق، سردرد، سرفه خشک و مداوم و خستگی و ضعف را از علائم آنفلوآنزا برشمرد و گفت: در صورت داشتن علائم آنفولانزا و بروز عوارض جانبی، سریع به پزشک مراجعه کنید و مصرف داروهای ضد ویروسی ممکن است طول بیماری را کاهش داده و از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کند.

 

وی تصریح کرد: کودکان، سالمندان، زنان باردار، مبتلایان به بیماری‌های قلبی، ریوی، دیابت و دارای نقص ایمنی بدن در معرض خطر ابتلا به نوع شدید و عوارض بیماری آنفلوآنزا هستند و باید واکسن آنفلوآنزا را هر چه سریعتر تزریق کنند.

 

وی اظهار داشت: تزریق واکسن آنفلوانزا بهترین و موثرترین راه پیشگیری از عوارض و خطرات ناشی از بیماری آنفلوانزا است و کسانی که جزو گروه پرخطر محسوب می‌شوند با درخواست خود و تجویز پزشک می‌توانند از داروخانه‌ها واکسن را دریافت کنند.

 

رئیس مرکز بهداشت بردسکن به رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد و گفت: تنها زدن ماسک می تواند از بیماری آنفولانزای فصلی 90 درصد پیشگیری کند.

 

وی افزود: انواع واکسن آنفولانزا ایرانی و خارجی درداروخانه ها موجود است و برای گروههای پرخطر از جمله مادران باردار و کادر درمانی واکسن آنفولانزا رایگان تزریق می شود.

 

وی بهترین راهکار و کنترل بیماری آنفولانزا را تزریق واکسن اعلام کرد. رئیس مرکز بهداشت بردسکن اعلام کرد: مکاتباتی با آموزش و پرورش انجام شده است که برای پیشگیری از بیماری آنفولانزای فصلی زدن ماسک در مدارس اجباری شود. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار