در نشست هیئت اندیشه ورز بسیج جامعه پزشکی استان عنوان شد:

خدمات رسانی اردوهای جهادی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می شود/ سپاه در همه بحران ها خدمتگزار مردم است/ خدمات ماندگار مجمع خیرین سلامت در استان

نشست هیئت اندیشه ورز و گروه سلامت و محیط زیست سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار و با چند مصوبه از جمله ساماندهی خدمات اردوهای جهادی در استان به پایان رسید.
کد خبر: ۹۴۶۳۹۹۰
|
۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست هیئت اندیشه ورز و گروه سلامت و محیط زیست سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سردار فرمانده سپاه، مسئول و نیروهای سازمان بسیج جامعه پزشکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونین فرهنگی و دانشجویی، درمان، غذا و دارو، بهداشت و اورژانس ۱۱۵ و مسئول نهاد نمایندگی رهبری و همچنین حراست دانشگاه، مدیرکل انتقال خون، مدیرکل درمان تامین اجتماعی جمعی از معاونان،مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان، مدیر بیمه سلامت، مدیرکل و معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) ، مدیرکل بهزیستی، معاون پزشکی قانونی، معاون امداد هلال احمر، معاون ستاد اجرائی فرمان امام (ره) ،مسئول موسسه تامین درمان بسیجیان ،معاونان  ادارات کل محیط زیست، منابع طبیعی و پدافند غیرعامل، بهداری نیروی انتظامی، مسئولین کانون ها و دفاتر سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه استان در محل سالن جلسات رشد دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتی و درمانی استان برگزار شد.
در این جلسه سرهنگ پاسدار ایرج پرویزیان دبیر هیئت اندیشه ورز و نائب رئیس گروه سلامت و محیط زيست ضمن عرض خیر مقدم به اعضاء و میهمانان،در خصوص موضوعات هیئت و گروه از قبیل تدوین دستورالعمل قرارگاه جهادی امدادی، بهداشتی و درمانی با همکاری بین سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان برای یکپارچه نمودن، بهینه سازی و کیفیت بخشی بیشتر خدمات پزشکی به جامعه هدف در استان با توجه به ظرفیت بالای نیروهای متخصص و متعهد موجود در استان بیان کرد.
وی هماهنگی بین ادارات مربوطه در ارائه کمک های درمانی و معیشتی به بیماران صعب العلاج نیازمند بدون بیمه
، تعیین تکلیف مشکلات زيست محیطی و بهداشتی و هزینه های صورت گرفته در خصوص استفاده از پمپ‌های آب در حاشیه رودخانه بشار شهرستان بویراحمد در جهت اشتغال زایی و رونق کشاورزی و دامپروری در منطقه را از دیگر موضوعات این نشست برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت گروه های جهادی گفت: در بحث برگزاری اردوهای جهادی بیشتر در حوزه سلامت مانور داده می شود در حالی که ما ظرفیت های دیگری نیز در استان داریم که متولیان حوزه سلامت می توانند در این حوزه ها فعالیت کنند.

محمد غلام نژاد بر ارایه خدمات باکیفیت در اردوهای جهادی حوزه سلامت تاکید کرد و افزود: باید مراحل درمان برای بیماران در اردوهای جهادی به صورت کامل در نظر گرفته شود و کمتر به مراکز درمانی ارجاع داده شوند.

وی بیان کرد: نباید به صورت جزیره ای عمل کنیم بلکه همه دستگاه ها ی خدمات رسان برای ارایه خدمات موثر و ماندگار پای کار باشند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از حاضرین در جلسه و همه کسانی که در گروه های جهادی شرکت می کنند تقدیر کرد و گفت: نظر رهبر معظم انقلاب در بحث گروه های جهادی خدمت رسانی به مردم است و تشکیل این جلسات به معنای دخالت در کار دانشگاه نیست و اقدامات سپاه نیز در کنار سایر دستگاه های اجرایی به مردم ارایه می شود.

سردار حمید خرم دل با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد هم به لحاظ بودجه و هم به لحاظ نیروی انسانی در مقایسه با سایر استان های کشور ضعیف است، افزود: باید از گروه های جهادی که برای خدمات رسانی به مردم استان اعلام آمادگی می کنند حمایت کنیم.

وی بیان کرد: برخی خدمات در مناطق استان به مردم ارایه و به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ارجاع داده می شود در حالی که باید با شناسایی افراد آنها را به بیمه روستائیان و عشایر و سایر بیمه ها معرفی کرد و از بسیج سازندگی نیز می خواهیم که در این حوزه ورود کند.

خرم دل به برخی بیماران در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: در بحث سوختگی ها و شکاف لب و بیماری های صورت می توان از ظرفیت تیم پزشکی دکتر کلانتر هرمزی برای سفر به استان و درمان بیماران بهره برد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خواستار تهیه شناسنامه ای از نیازمندی ها و بیماران در نقاط مختلف استان شد و گفت: با این کار گروه های جهادی به طور مطلوب تری خدمات رسانی کرده و عدالت نیز در خدمات رسانی به مناطق محروم استان رعایت می شود.

سردار خرم دل ابراز داشت: در کنار خدمات پزشکی باید به معلولان جامعه هدف بهزیستی خدمات فرهنگی مانند برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی نیز ارائه شود.

وی بیان کرد: سپاه در تمامی بحران ها و بلایای طبیعی در کنار مردم است و آمبولانس های سپاه فتح به شرط تجهیز می توانند برای ارایه خدمات به مردم  مناطق سخت گذر استان در اختیار اورژانس قرار گیرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: موازی کاری و همپوشانی در بحث گروه های جهادی باید کم شود زیرا در برخی مناطق استان گروه های جهادی چندین بار خدمات رسانی کرده اند و برخی نیز محروم مانده اند.

قباد مبشری با بیان اینکه خدمات گروه های جهادی نباید ناقص بماند،افزود: در مناطق مختلف استان افراد زیادی دچار  سوء تغذیه، بیماری های گوارشی و چشمی هستند که این افراد باید شناسایی و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی  مراحل درمان آنها طی شود.

محمدکریم آریا مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در بحث اعتبارات و افراد زیر پوشش متفاوت از کمیته امداد است، گفت: جامعه هدف ما اکثرا نیازمند خدمات درمانی هستند و باید مدام تحت نظر باشند و یا به بیمارستان های خارج استان مراجعه کنند.

وی خواستار برگزاری اردوهای جهادی برای ترمیم سوختگی های افراد در مناطق استان شد و افزود: موسسات خیریه ای ای داریم که توانمند نیستند و انتظار داریم اگر گروه خیریه ای به استان آمدند سازمان بهزیستی را نیز مد نظر داشته باشید.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در شرایط جوی نامساعد زنان باردار در مناطق سخت گذر استان نیازمند درمان اورژانسی و یا مراقبت های اولیه تا رسیدن به مراکز درمانی هستند و آمبولانس های ما قابلیت حضور در این مناطق را ندارند و حتی امکان استفاده از بالگرد نیز وجود ندارد .

جهانبخش وحدت نژاد افزود: از سپاه فتح و دستگاه های اجرایی استان انتظار داریم در بحث تامین آمبولانس و خودروهایی که قابلیت حضور در مناطق سخت گذر استان را دارند با ما همکاری داشته باشند.
معاون امداد جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز از همکاری و تعامل دانشگاه علوم پزشکی استان با هلال احمر تقدیر کرد و گفت: امسال 5 اردوی جهادی برگزار کردیم که در بحث تامین دارو دانشگاه علوم پزشکی همکاری بسیار خوبی با ما داشتند.

سید ابوالفتح بهنامیان افزود:دو میلیاردو 300 میلیون تومان کمک بلاعوض به بیماران سرطانی و سخت درمان استان پرداخت کردیم و در مرحله اول دو میلیارد و 600 میلیون تومان نیز وام چهار درصد برای کمک به این بیماران به هلال احمر اختصاص یافته است که تاکنون 950 بیمار سخت درمان در استان تشکیل پرونده داده اند.

در ادامه بحث و تبادل نظر در بین اعضای محترم و حاضرین جلسه در خصوص موضوعات مطرح شده همراه با پیشنهاد روش ها و راهکارهای مورد نیاز صورت گرفت .

در این نشست سایر اعضا نیز به بیان نظرها و پیشنهاد های خود پرداختند و سردار فرمانده سپاه استان و دکتر غلام نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان پیشنهادها و راهکارهای مطرح شده را جمع بندی نموده و چندین مصوبه به امضاء اعضاء  هیئت اندیشه ورز و گروه سلامت و محیط زيست رسید.

در پایان این نشست، سرهنگ پاسدار ایرج پرویزیان مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح استان به پاس فعالیت های و تلاش های خیرخواهانه اش از سوی مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد مورد تجلیل قرار گرفت.

اردوهای جهادی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می شوند/ سپاه در همه بحران ها در خدمت مردم استاردوهای جهادی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می شوند/ سپاه در همه بحران ها در خدمت مردم استاردوهای جهادی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می شوند/ سپاه در همه بحران ها در خدمت مردم استاردوهای جهادی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می شوند/ سپاه در همه بحران ها در خدمت مردم استاردوهای جهادی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می شوند/ سپاه در همه بحران ها در خدمت مردم استاردوهای جهادی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می شوند/ سپاه در همه بحران ها در خدمت مردم استاردوهای جهادی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می شوند/ سپاه در همه بحران ها در خدمت مردم استاردوهای جهادی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می شوند/ سپاه در همه بحران ها در خدمت مردم استاردوهای جهادی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می شوند/ سپاه در همه بحران ها در خدمت مردم استاردوهای جهادی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می شوند/ سپاه در همه بحران ها در خدمت مردم استاردوهای جهادی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می شوند/ سپاه در همه بحران ها در خدمت مردم استاردوهای جهادی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می شوند/ سپاه در همه بحران ها در خدمت مردم استاردوهای جهادی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می شوند/ سپاه در همه بحران ها در خدمت مردم استاردوهای جهادی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می شوند/ سپاه در همه بحران ها در خدمت مردم استاردوهای جهادی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می شوند/ سپاه در همه بحران ها در خدمت مردم است

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار