در مجمع بسیج ۱۲۸ مسئله استان و شهرستان راهکار و طرح عنوان شده است

سرهنگ بیک نژاد گفت: یکی از موضوعات در بیانیه گام دوم که با تکیه و استفاده از ظرفیت جوانان ،مقام معظم رهبری( مدظله العالی) به آن تاکید دارند ،علم و پژوهش است .
کد خبر: ۹۴۶۳۶۴۳
|
۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سرهنگ پاسدار علی بیگ نژاد ، جانشین فرمانده سپاه سلمان در امور اقشار و متخصصین استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری اجلاسیه مجمع بسیجیان استان با توجه به فعالیتهای سپاه پاسداران در بخش های مختلف از جمله ؛ نظامی ، فرهنگی ،اجتماعی ،محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی گفت: ماموریت سپاه پاسداران دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است و به همین جهت از بدو پیروزی انقلاب، سپاه انقلاب اسلامی در همه عرصه هایی که به نوعی به آن احساس نیاز شده است ،حضور مفید و فعال داشته است.
 
وی حوزه علم و دانش را از مهمترین حوزه های ورود سپاه انقلاب اسلامی دانست و گفت: یکی از موضوعات در بیانیه گام دوم که با تکیه و استفاده از ظرفیت جوانان ،مقام معظم رهبری( مدظله العالی) به آن تاکید دارند ،علم و پژوهش است .
 
سرهنگ بیک نژاد در ادامه تصریح کرد : سپاه انقلاب اسلامی در راستای منویات معظم له(حفظه الله )، از سالها قبل به این موضوع همت گماشته است.
 
جانشین فرمانده سپاه سلمان در امور اقشار بسیج گفت : در سیاستهای کلی نظام هم علم و دانش به عنوان بخش مهمی از آن قرار گرفته است و درهمین راستا درپی گسترش شبکه نخبگان از بین نخبگان مجامع بسیجی هستیم .
 
این مسئول در ادامه با بیان این مطلب که شروع به کار اجلاسیه مجامع بسیجیان از سال ۹۰ است گفت : تاکنون به مدد الهی ۱۱ اجلاسیه برگزار شده که هریک از این مجامع در سه سطح عالی کشوری ،متوسطه استانی و سطح پایین شهرستانی قرار دارند.
 
بیک نژاد اذعان داشت : اعضاءاین مجمع متشکل از صاحب نظران، اندیشه ورزان و متخصصان بسیجی و انقلابی هستند.
 
وی با بیان اینکه این مجمع دارای هفت گروه علمی و آموزشی ،اقتصاد وفناوری زیر بنایی ،فرهنگی و اجتماعی ،مدیریت و حکمرانی، بهداشت سلامت و محیط زیست ،آموزش وتربیت ،زنان و خانواده است گفت :این گروه از ابتدای سال کار خویش را آغاز کرده است .
 
جانشین اقشار بسیج سپاه سلمان در ادامه خاطرنشان کرد: در این گروه علاوه بر نخبگان و اندیشه ورزان، نمایندگانی نیز از دستگاههای اداری حضور دارند،چنانچه اگر دستگاه اداری که متولی این امور است، بابیان دیدگاههای تخصصی خود به غنای کار بیفزایند.
 
سرهنگ بیگ نژاد ضمن تاکید براین مطلب که این گروهها از ابتدای سال طبق موضوعات محول شده به هر گروه فعالیت خود را آغاز کرده ،به تشریح اقدامات این گروهها پرداخت و گفت : گروه آموزش و تحقیقات و فناوری در دو موضوع گسست بین دانشگاه و بازار کار و عدم بانک اطلاعاتی نخبگان،گروه پژوهش گروه اقتصاد و زیر بنایی در دو مسئله کم توجهی به زنجیره تولید تا مصرف و بحث صنایع تبدیلی وهم چنین کم توجهی به ظرفیت مرز وبازارچه های مرزی گروه فرهنگ و اجتماعی در موضوع گسترش اعتیاد جوانان و گرایش به مواد مخدر صنعتی و مهاجرت مردم بومی سیستان به سایر مناطق و کاهش موالید در آن حوزه گروه مدیریت و حکمرانی؛ ضعف جهادی و انقلابی در سیستم اداری و همچنین نبود دستگاه متناسب برای تربیت مدیران انقلابی گروه بهداشت ؛شیوع بیماری تالاسمی ماژور در استان با توجه به اینکه طبق اطلاعات کنونی بالاترین درصد ابتلا در سطح جهان به ایران و در سطح استان ها به استان سیستان و بلوچستان تعلق گرفته است.و همچنین موضوع ناباروری گروه آموزش و تربیت به حوزه های علمیه و مسجد و تقویت کارکردهای آن گروه زنان و خانواده ؛افزایش زنان خودسرپرست و یا بد سرپرست و ضعف معاش خانواده و افزایش خانواده های معتاد و تزلزل خانواده ها . در این موضوعات با توجه به رسالت هر گروه احصاء مساعی انجام شده است.
 
وی ادامه داد: در همین رابطه یک فراخوان عمومی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد .
 
این مسئول هدف از این فراخوان عمومی را استفاده از طرح ها و ایده ها و نظرات صاحب نظران در تمام کشور در جهت حل مسائل و چاره اندیشی پیرو موضوعات مطرح شده دانست و تصریح کرد: از بین تمام طرحهایی که تاکنون به دبیرخانه مجمع بسیجیان استان ارائه شده ، ده طرح حائز اهمیت مورد بررسی، قرار گرفته است که ان شاءالله خروجی این مجمع در اجلاسیه ۴آبان ماه امسال در تالار امام رضا(ع )دانشگاه سیستان و بلوچستان عنوان خواهد شد.
 
وی ضمن اشاره به ۱۹مجمع شهرستانی در استان گفت : هر مجمع دارای شش گروه است که مانند مجمع استانی فعالیتهایی را در گروه خود احصاء کرده است و تاکنون برای ۱۲۸ مسئله استان و شهرستان راهکار و طرح عنوان شده است که به تبع آن دستگاههای اجرایی و همچنین سپاه و بسیج بتوانندمتناسب با آن ها برنامه ریزی هایی برای سال ۱۴۰۲ داشته باشند .
ارسال نظرات
آخرین اخبار