خبرهای داغ:

برگزاری نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود/تاکید بر کرسی آزاداندیشی

شاهرود_نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه صنعتی شاهرود با موضع نقش اساتید در تمدن سازی نوین اسلامی به همت نهاد مقام معظم رهبری و دبیر خانه هم اندیشی این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۳۱۳۴
|
۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

برگزاری نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود/تاکید بر کرسی آزاداندیشیبه گزارش خبرگزاری بسیج، امام جمعه شاهرود در نشست هم اندیشی اساتید این دانشگاه با موضوع نقش اساتید در تمدن سازی نوین اسلامی با حضور اساتید، رئیس و معاونین دانشگاه در سالن کوثر این دانشگاه برگزار شد با تاکید بر نقش تاثیرگذار اساتید و نخبگان دانشگاهی افزود: دانشگاه باید به سهم خود در تمدن سازی اسلامی در حوزه علم و تکنولوژی نقش آفرینی کند.
حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی بر لزوم فعال سازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: زمینه‌های اعتلای تمدن در جهات روحی، روانی، اعتقادی و علمی باید در دو نهاد شاخص علمی کشور یعنی حوزه و دانشگاه فراهم و در دانشگاه‌ها و مساجد محل نقد و گفتگو باشد.
امام جمعه شاهرود با اشاره به دغدغه‌های جوانان گفت: فساد و تبعیض و نگرانی و ناامیدی از آینده از دغدغه‌های مهم جوانان است و باید این دو مسئله در کرسی‌های آزاد اندیشی تبیین شود.
او گفت: مطالبات مردم باید صریح و البته منصفانه بوده و ظرفیت‌های ایجاد شده در نظام نباید مورد غفلت قرار بگیرد.
امینی در پایان بر آمادگی نهاد امامت جمعه در جهت دعوت از نخبگان دانشگاهی خبر داد و افزود: تربیون این نهاد در خدمت اهداف جامعه علمی کشور قرار دارد و انتظار می‌رود که ارتباطات محکم‌تر باشد.
در ادامه این نشست هر یک از اساتید و نخبگان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادی‌های خود پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها