در بیانیه سازمان بسیج اساتید کشور مطرح شد:

تاثر و تالم جامعه علمی کشور در پی درگذشت دانشمند مجاهد رضا روستا آزاد

سازمان بسیج اساتید کشور در هفتمین روز درگذشت استاد بسیجی رضا روستا آزاد با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد: این دانشمند مجاهد و سایر مجاهدان آوردگاه‌های علمی کشور جلوه‌های ناب هویت ایرانی اسلامی جامعه دانشگاهی کشورند.
کد خبر: ۹۴۶۲۸۷۷
|
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، در متن این بیانیه آمده است: 

«مَوتُ العالِمِ مُصيبَةٌ لا تُجبَرُ وثُلمَةٌ لا تُسَدُّ، وهُوَ نَجمٌ طُمِسَ»
«درگذشتِ عالِـم دانشمند، مـصیبتی جـبـران نـاپذیر و رخنه‏‌ای بسته ناشدنی است، مانند ستاره‌‏ای كه غروب می‏‌كند.» رسول اکرم (ص)


در گذشت برادر دانشمند، استاد مجاهد، زنده‌یاد دکتر رضا روستا آزاد موجب تأثر و تألم شدید جامعه‌ی علمی کشور گردید.

دکتر رضا روستا آزاد انسانی مومن، انقلابی، حکیم، فکور، موثر، دلسوز، ساعی، شجاع، صریح، صادق و صبور بودند.
دکتر روستا آزاد حقاً از مصادیق عینی امتزاج تعهد و تخصص بودند. ایشان همچنانی که حائز بالاترین مراتب آموزشی و پژوهشی بودند به تعبّد و تقید نیز اشتهار داشتند و مشغله های علمی و مدیریتی هیچگاه ایشان را از تعهد به اصلاح نفس و تلاش در جهت اعتلای فرهنگی و اعتقادی جامعه به ویژه جامعه دانشگاهی کشور بازنداشت.
 
دلبستگی و تعلق خاطرِ ایشان به پرورش علمی، روحی و اخلاقیِ دانشجویان و تلاش برای شکوفایی و بالندگیِ استعداد‌های بالقوه‌ی فرزندان برومند ایران اسلامی در کنار غیرت، جدیت، سخت‌کوشی، آزادگی و عزّت نفس، ایشان را برای همیشه به عنوان یک معلم و مربی برجسته و دغدغه‌مند، در حافظه تاریخی ملّت عزیز ما ثبت نموده است.

امروز دانشگاه های ایران اسلامی بیش از همیشه نیازمند تأسی به مرام و مشی چنین اساتید با اخلاقی هستند. همه دانشجویان و اساتید به ویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه شریف باید رهرو راه این اسلاف صالح خود باشند. دانشگاه تراز انقلاب اسلامی نه تنها منبع علم و پژوهش که پرچمدار اخلاق و تقوا نیز هست. شهید چمران، شهید مجید شریف واقفی، مرحوم دکتر رضا روستا آزاد و سایر مجاهدان فقید آوردگاه های علمی کشور، جلوه‌های ناب از هویت ایرانی-اسلامی جامعه دانشگاهیان کشور هستند. هویتی تاریخی و جامعه ای اصیل که به رغم دسیسه‌های دشمنان ایران و اسلام روز به روز متعالی تر از قبل در راستای تحقق تمدّن نوین اسلامی گام برمی‌دارد.

در پایان سازمان بسیج اساتید مجدداً فقدان این استاد فرهیخته و بسیجی را به خانواده مکرم ایشان، دانشجویان، همکاران و همه دوستداران این استاد فقید تسلیت عرض می نماید و رجاء واثق دارد که جامعه استادان کشور به ویژه استادان بسیجی راه و منش ایشان را با عزم و اراده پولادین ادامه خواهند داد. ان شاء الله.


سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور

۲۵ مهرماه ۱۴۰۱

ارسال نظرات
آخرین اخبار