محمود زاده در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

دشمن با هدف گیری دانش آموزان، به دنبال هویت زدایی است/ دشمنان از ایران قوی و سطح بالای نظام آموزشی وحشت دارند

معاون وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی از ایران قوی، نظام آموزشی سطح بالا و مرجعیت علمی کشور وحشت دارند، گفت: دشمن حوزه آموزش و پرورش و دانش آموزان را هدف گذاری کرده و دنبال هویت زدایی است.
کد خبر: ۹۴۶۲۷۴۴
|
۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲

ساختار و مدیریت در آموزش و پرورش سیاسی است/ ضرورت پیاده سازی مدل اقتدار دفاعی در آموزش و پرورش

احمد محمود زاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در گفتگو با خبرگزاری بسیج، گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی از ایران قوی و نظام آموزشی سطح بالا، اقتدار و مرجعیت علمی کشور وحشت دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه مهم و ویژه نیروی انسانی در بیانیه گام دوم انقلاب و همه اسناد بالادستی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: نیروی انسانی، مهمترین و بزرگترین سرمایه کشور است و ورود این موضوع از طریق دانشگاه و آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد.

محمود زاده با بیان اینکه پایه‌های اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور توسط نیروی انسانی در نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته است، اضافه کرد: نیروی انسانی در دنیا عامل و هدف توسعه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه نگاه نظام جمهوری اسلامی ایران به نیروی انسانی فرا تر از دنیا بوده و نیروی انسانی را عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی می‌داند، تصریح کرد: دشمنان نظام از آینده ایران اسلامی هراس دارند.

محمود زاده ادامه داد: دشمن در راستای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی، حوزه آموزش و پرورش و دانش آموزان را هدف گذاری کرده و دنبال هویت زدایی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: دشمنان در قالب جنگ شناختی با محوریت توطئه‌های آموزشی و پرورشی به ویژه در حوزه دانش آموزی، هویت زدایی در محورهای دینی و اعتقادی آینده سازان کشور را به خصوص در فضای مجازی هدف گرفته است و شبهه افکنی از این جمله محورهاست.

محمود زاده با اشاره به اینکه تکلیف فعالان حوزه آموزش و پرورش در این شرایط مهم و حساس است، اضافه کرد: باید در مقابله با دشمن در میدان جنگ شناختی، برنامه منسجم داشته باشیم، دانش آموزان، سرمایه اصلی ما هستند و در مجموع باید در قالب ساختار و ارکان برنامه‌ریزی آموزشی تغییراتی ایجاد شود.

محمود زاده با بیان اینکه متأسفانه ساختار و مدیریت در آموزش و پرورش سیاسی بوده و بسیار تخصصی نیست، تصریح کرد: سیاسی بودن مدیریت در آموزش و پرورش به برنامه‌های کیفیت بخشی ما در حوزه تربیت و پرورش آسیب می‌زند.

وی با اشاره به اینکه منابع پایدار در آموزش و پرورش داریم، اضافه کرد: کمبودهای حوزه کالبدی و نیروی انسانی و مأموریتی این وزارتخانه باید رفع شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید آمادگی تولید محتوا متناسب با فضای مجازی را داشته باشیم، تصریح کرد: تولید محتوا، متناسب با فرهنگ، اعتقادات ملی، ایرانی و اسلامی در فضایی کارشناسی باشد.

محمودزاده با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی، با اقتدار در حوزه‌های مختلف به ویژه دفاعی پیش می‌رود، افزود: امروز در حوزه موشکی به دستاورد ساخت موشک‌های نقطه‌زن رسیدیم، مُدل اقتدار دفاعی، باید در حوزه‌های آموزشی و پرورشی، فرهنگی و ... در کشور در راستای حل مشکلات پیاده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید وزارت آموزش و پرورش در این راستا به نقطه‌ای برسد که دانش آموزان مبلغ اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشند، اظهار داشت: جهت تحقق این اهداف باید گام‌های محکم‌تری برای ترسیم آینده روشن‌تر برای ایران اسلامی برداریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار