مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری بسیج خبر داد؛

ریل گذاری "سند راهبردی امور زنان" در وزارت آموزش و پرورش

پناهی روا گفت: وزارت آموزش و پرورش نقشه راه در امور زنان با عنوان "سند راهبردی امور زنان" را ریل گذاری کرده است.
کد خبر: ۹۴۶۲۷۴۳
|
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

در وزارت آموزش و پرورش

زهرا پناهی روا مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری بسیج، با اشاره به تحصیل ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز دختر در بستر آموزش و پرورش کشور، گفت: ۵۰۰ هزار زن فرهنگی و ۵۰ هزار نفز دانشجو معلم درسیستم آموزشی و تربیتی کشور داریم.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش نقشه راه در امور زنان با عنوان "سند راهبردی امور زنان" را ریل گذاری کرده است، برنامه کوتاه مدت یک ساله تا چهار ساله به عنوان زیر ساخت مهم این سند پیش بینی شده است.

پناهی روا با اشاره به اینکه دوره‌های أموزشی مهارت‌ها و سبک زندگی ایرانی، اسلامی و مهارت گفتگو و ارتباط مؤثر برای حذف شکاف نسلی بین دانش‌آموز و اولیاء آنها پیش بینی شده است، تصریح کرد: هدف این است که دانش آموزان، هیجان خود را از طریق مهارت‌آموزی تخلیه و مهارت کسب کنند، توانمند سازی زنان فرهنگی و مباحث متفاوت از دیگر برنامه‌های ما هستند.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شناخت هویت ایرانی اسلامی دختران دانش آموز، از اولویت های وزارتخانه در اجرای سند راهبردی امور زنان است، اضافه کرد: آموزش مدیران، دبیران و مربیان مدارس را در استان‌های آسیب‌پذیر تر و مرزی کشور در برنامه داریم، پاسخ به شبهات دانش آموزان در همه حوزه ها از دیگر برنامه‌های ما هستند.

پناهی روا اظهار داشت: فرصت‌ها و تهدیدها هم در این راستا پیش بینی و بررسی شده است، زنان ایرانی، پیشران جامعه دانش بنیان در نظام تعلیم و تربیت کشور هستند و ان‌شاءالله اتفاقات خوبی رقم خواند خورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار