در 6 ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

حمایت کمیته امداد البرز از مادران باردار و کودکان مبتلا به سوءتغذیه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: طی 6 ماهه نخست سال جاری، بیش از 650 مادر باردار و کودک نیازمند کمتر از پنج سال، سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه کمیته امداد البرز را دریافت کردند.
کد خبر: ۹۴۶۲۶۷۶
|
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، محمد محمدی فرد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز، سوءتغذیه را یکی از موضوعات مرتبط با سلامت خانوارهای نیازمند دانست و گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری، بیش از 650 مادر باردار و کودک نیازمند کمتر از پنج سال، سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه کمیته امداد البرز را دریافت کردند.

حمایت کمیته امداد البرز از مادران باردار و کودکان مبتلا به سوءتغذیه

وی ارزش این سبدهای غذایی را 315 میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: زنان باردار و کودکان مورد حمایت و اقشار آسیب پذیری که دچار عارضه کم خونی و کم وزنی هستند، توسط مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی و همچنین خانه های بهداشت شناسایی و جهت تعیین سطح نیازمندی و انجام سایر اقدامات بهداشتی به این نهاد معرفی می شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با اشاره به اینکه پس از شارژ ماهانه کارت، سرپرست خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های تعیین‌شده سبد حمایت غذایی را دریافت کنند، از اجرای طرح هم‌سفره با هدف تلاش در راستای رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال خبر داد.

محمدی فرد گفت: این طرح به‌منظور تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند که سرپرستان آن ها توانایی مالی کافی را ندارند اجرا شده است. ارتقای شاخص های بهداشتی نیازمندان، پرداخت کمک‌هزینه فرانشیز و خدمات ویژه درمان و کمک به تأمین تجهیزات و درمان بیماران صعب‌العلاج نیازمند از جمله اقدامات این نهاد برای کمک به تأمین سلامت نیازمندان است.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها