وحدت امت اسلامی در سایه قرآن کریم، سنت و سیره رسول اکرم (ص) است

ویژه برنامه هفته وحدت ،جلسات آموزشی حلقه های ذاکرین خواهر سازمان بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان، هم زمان با ایام میلاد حضرت محمد(ص ) و امام صادق(ع) با حضور خواهران بسیجی تشیع و تسنن برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۲۶۱۵
|
۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

مریم کیخائی، مسئول خواهران سازمان بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان ، در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شیعه و سنی ویژه شهدای امنیتی که در حوادث اخیر به فیض شهادت نائل آمدند و همچنین تبریک ایام الله وحدت ،گفت : درآستانه چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی و دستیابی نظام جمهوری اسلامی ایران به دستاوردهای خطیر و گران سنگ در عرصه­ های مختلف علمی و بین ­المللی و یادآوری اوج اقتدار بزرگترین اجتماع با شکوه و عظمت امت اسلام در حماسه و حضور خیل عظیم جمعیت بیست و چند میلیونی اربعین امسال و فریاد مظلومیت خواهی و استکبار ستیزی نهضت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)، انتظار می­ رفت خناسان و طراحان نقشه­ های شیطانی برای دستیابی به مقاصد شوم و پلید خود به منظور جلوگیری از گسترش روز­افزون اسلام و ارتقای علم و فناوری در کشور بیش از گذشته به فعالیت­ های ایذایی روی آورند.

وی در ادامه تصریح کرد : هرکس که دوستدار ایرانی سربلند باشد، این واقعیت را نیز تجربه کرده است که دشمنان و بدخواهان ما شب و روز برنامه‌ریزی می‌کنند تا مانع پیشرفت ایران شوند؛ دشمنانی که احساس می‌کنند به موازات اعتلای ملت ایران و بیداری دیگر ملت‌های آزاده جهان، جایگاه ابرقدرتی‌شان در حال افول است لذا با ترور و اغتشاش و بمب‌گذاری و روش‌های غیرانسانی دیگر به خیال واهی خود می‌خواهند روند تاریخ را متوقف سازند.

کیخایی بااشاره به اهمیت جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: جهاد تبیین با بسیج ملی و حضور میدانی مردم تحقق پیدا می‌کند،دشمن به دنبال تجزیه خاک ایران و تمام کشورهای مسلمان است و هدف از این تجزیه، تضعیف قدرت مسلمانان برای به استعمار کشیدن آن‌ها است،

این مسئول تصریح کرد: البته این نخستین‌باری نیست که دشمنان استقلال ایران، اغتشاشاتی علیه ایران اسلامی طراحی می‌کنند و هر بار با هوشیاری ،بصیرت و آگاهی مردم با شکست مواجه می‌شوند.

مسئول خواهران بسیج مداحان استان ،یادآور شد : وقایع اخیر و گذشته نشان می دهد سیاستی که دشمن در اینگونه حوادث از طریق بازوهای رسانه ای خود دنبال می کند، شبهه افکنی، غبارآلود کردن فضا و سوء استفاده از احساسات پاک جوانان به منظور ایجاد تقابل درون ملت و نیز بین ملت و حاکمیت است. لذا همگان باید مراقب باشند تا اختلاف دیدگاه ها و سلایق موجب ایجاد دوقطبی های کاذب و تفرقه افکن نشود.

مریم کیخائی در بخش دیگری از سخنان خود هفته وحدت را، نماد همبستگی و همدلی جامعه اسلامی، پیام آور برادری، اتحاد و یکپارچگی همه مسلمانان در سایه قرآن کریم، سنت و سیره رسول اکرم(ص) دانست وگفت: هفته وحدت بهترین فرصت برای همگرایی جامعه اسلامی است.

وی در ادامه افزود : پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و پیشرفت‌های مختلف به سبب وحدت بوده و دشمن امروزه این عامل را هدف قرار داده و با شایعات، جنگ رسانه‌ای و تبلیغات سعی دارد که مردم را روبروی هم قرار دهد.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی )درباره مردمان این خطه از سرزمین اسلامی،گفت: دشمنان و معاندین و ایادی استکبار جهانی ،چشم دیدن برادری شیعه و سنی را ندارند اما به کوری چشم دشمنان شیعه و سنی همه با هم در مسیر پیشرفت و تمدن اسلامی حرکت خواهیم کردچنانکه در اغتشاشات روزهای اخیر با یک فراخوان تمام اقوام و مذاهب ایرانی در حمایت از نظام به میدان آمدند و اقدام اغتشاشگران را محکوم کردند و این مطلب بیانگر عمق وحدت در جامعه اسلامی ایران است.

شایان ذکر است در این مراسم گروه هم خوانی با لباس و گویش بلوچی و سیستانی ،در کنار مولودی خوانی خواهران بسیجی به اجرای برنامه پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار