آیت الله عابدینی:

مقابله با اشرار و فتنه گران مصداق بارز جهاد است

زنجان – نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: مقابله با اشرار و فتنه گران مصداق بارز جهاد است و امنیت امروز جامعه موهبت الهی است.
کد خبر: ۹۴۶۲۵۹۴
|
۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه قزوین صبح امروز در جلسه اخلاق که در سپاه استان زنجان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)، با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین (ع) اِنَّ الْجِهادَ بابٌ مِنْ اَبْوابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللّهُ لِخاصَّةِ اَوْلِیائِهِ، جهاد درى است از درهاى بهشت که خداوند به روى دوستان نزدیک خویش گشوده است، اظهار داشت:مقابله با اشرار و فتنه گران مصداق بارز جهاد است.

مقابله با اشرار و فتنه گران مصداق بارز جهاد است

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه روز قیامت از انسان درباره چهار چیز پرسیده مى‏شود، اولین سوال از عمر و جوانی است که آن را چگونه گذرانده ای، تصریح کرد: در قیامت از انسان پرسیده می‌شود که عمرت را چگونه سپری کرده‌ای و جوانی که جزئی از عمر و بهترین دوران رشد کمال، تعالی، معنویت، مبارزه با هوا‌های نفسانی و تصمیم‌های سازنده و خوب برای معنویت در زندگی است چگونه گذشته است.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه در قیامت از علم و آموزه‌های علمی از انسان سوال پرسیده می‌شود، گفت: اگر شخصی عالم باشد و علم داشته باشد از او سوال می‌شود که چگونه از علم خود استفاده کرده است، گاهی اوقات ذهن ما انبار علم می‌شود و فقط ما علم را در ذهن خود جمع آوری می‌کنیم و از آن هیچ استفاده‌ای نمی‌کنیم، اما بوده اند از علما و بزرگان که از علم خود به نحو احسن استفاده کرده اند از جمله آیت الله مطهری که تمام جامعه را تحت تاثیر نگاه‌های روشنگری خود قرار داد و یا امام راحل (ره) که عالم را از علم، اندیشه، عرفان و شهود خود متاثر می‌کند و یا رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) که مسلمانان جهان و مستضعفان عالم از علم ایشان بهرمند می‌شوند و راه درست و سعادت را نشان می‌دهد و یک مومن باید به طور دائم و مستمر زمانش به یادگرفتن و یاد دادن سپری شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به سوال دیگری که در قیامت از انسان پرسیده می‌شود که اموال خود را از کجا بدست آورده و در چه راهى مصرف کرده است، بیان داشت:به عنوان مثال می‌گوید من کارمند ارگان یا نهادی بوده ام از او پرسیده می‌شود در این مسیر چه کار‌هایی انجام داده است و یا چه گره و مشکلاتی از مردم باز کرده است و این اموال در چه راهی صرف شده است.

نماینده، ولی فقیه و امام جمعه قزوین عنوان کرد: سوالی دیگر در قیامت در خصوص دوستی ما با اهل بیت (ع) است که می‌گویند به چه اندازه با اهل بیت ارتباط داشته ای، امام حسین را چه اندازه شناخته‌ای و کربلا را چگونه درک کرده ای، امیرالمومنین (ع)، پیامبر اکرم (ص) و فاطمه الزهرا (س) را چه اندازه شناخته ای.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) فرمودند فرزندانتان را با حب من، اهل بیت (ع) و قرآن کریم ادب کنید، تاکید کرد:اگر کوتاهی در آموزش فرزندان نداشته باشیم فطرت فرزندان پاک و معصوم و آمده پذیرش حقایق است.

آیت الله عابدینی با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) فرمودند کسی که ولایت امر شما را برعهده دارد فرمانده شما است و اطاعتش کنید، افزود:رهبر انقلاب (مدظله العالی) ولی امر ما و اطاعت از دستورات و فرامین ایشان بر ما واجب است.

این مسئول با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر جهاد تبیین، تاکید کرد:جهاد تبیین امری واجب و عمل به آن فوری و همگانی است.

وی با بیان اینکه از رسول اکرم (ص) نقل شده است که اگر کسی روزگار بگذراند، ولی دغدغه مسلمانان را نداشته باشد و سرنوشت مظلومین برای او مهم نباشد او مسلمان نیست، تصریح کرد:توجه به مشکلات و گرفتاری مسلمین بر ما واجب است.

وی با بیان اینکه آمریکا دیگر نمی‌تواند در مقابل قدرت ایران بایستد و تمام قدرت او فحاشی است، خاطر نشان کرد:در حوادث اخیر کشور بار دیگر عزت، شکوه، وحدت و انسجام مردم ایران به نمایش درآمد و این برکت بزرگی است.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه فتنه‌های اخیر کشور از ضعیف‌ترین فتنه‌ها در چند سال اخیر بود، افزود:دشمنان ایران اسلامی تمام قدرت خود را در مقابل از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی بکار می‌برند.

نماینده، ولی فقیه و امام جمعه قزوین در پایان با اشاره به اینکه قرآن فتنه را این گونه تعریف کرده است که در فتنه اختلافات نمایان می‌شود، نوامیس مردم به خطر می‌افتد، امنیت از بین می‌رود، اموال و ثروت‌ها نابود می‌شود و قتل اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد:امنیت در کشور از موهبت و نعمت‌های پروردگار متعال است و نباید اجازه دهیم دشمن امنیت کشور را به خطر بیندازد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار