آیت الله حسینی همدانی:

پیشرفت علمی کشور، موجب سنگ اندازی دشمنان شد

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: پیشرفت علمی کشور موجب سنگ‌اندازی دشمنان شد؛ آن ها با افزایش چشمگیر رشد علمی ایران اسلامی، موانع بسیاری برای ما ایجاد کردند.
کد خبر: ۹۴۶۱۵۶۶
|
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در بازدید از موسسه تحقیات واکسن و سرم سازی رازی ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام ولادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع)، با اشاره به تاکید کسب علم در اسلام، گفت: مسائل علمی، تحقیقاتی و پژوهشی یکی از مباحثی است که در دین مبین اسلام اهمیت ویژه ای دارد.

پیشرفت علمی کشور، موجب سنگ اندازی دشمنان شد

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به برخی مشکلات در موسسه رازی و حل آن ها مطرح کرد: برخی مسائل پیش‌آمده موجب دلسوزی و ناراحتی است و باید تأسف خورد که چرا به این جایگاه و اهمیت آن بی‌توجهی می‌شود. با اینکه موازی کاری در مباحث علمی مشکلی ندارد اما با توجه به محدودیت امکانات و منابع، دستگاه‌های اجرایی باید ضمن اولویت‌بندی امور، از موازی کاری جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به قدمت موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی عنوان کرد: این موسسه در آستانه صدمین سالگرد تأسیس خود است و مجموعه اطلاع‌رسانی و فرهنگی مجموعه باید به گونه ای عمل کنند که همه کشور متوجه این امر شود.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه امنیت ابعاد مختلفی دارد که یکی از آن ها امنیت بهداشت و سلامت است، خاطرنشان کرد: موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی سال‌هاست با تولید واکسن‌های مهم و ضروری کشور در راستای حفظ سلامت انسان‌ها و طیور و دام که به‌صورت غیرمستقیم به سلامت مردم مرتبط است، تلاش می‌کند.

وی با اشاره به ساخت واکسن رازی کووپارس و تفاوت مدل ساخت آن با سایر واکسن های کرونا و با بیان اینکه این موسسه در زمینه ساخت واکسن کرونا نیز به موفقیت رسید، مطرح کرد: اولوین تافلر، نویسنده و آینده پژوه آمریکایی در کتاب جابجایی در قدرت می گوید که در سال‌های آینده قدرت در دست کسانی است که توسعه علمی بیشتری دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در پیشرفت و توسعه علمی کشور یادآور شد: برخی از پیشرفت‌های علمی کشور نظیر سلول‌های بنیادی، نانو و هوافضا مرهون پیگیری و تأکیدهای مکرر ایشان است. این پیشرفت علمی کشور موجب سنگ‌اندازی دشمنان شد؛ آن ها با افزایش چشمگیر رشد علمی ایران اسلامی، موانع بسیاری برای ما ایجاد کردند.

آیت الله حسینی همدانی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش های موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در راستای رشد علمی کشور و خدمت به سلامت مردم اذعان کرد: این مجموعه یک موسسه بین المللی است و ما نباید به آن نگاه استانی و حتی کشوری داشته باشیم؛ میزان توجه و رسیدگی ما به آن باید بین‌المللی باشد.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار