خبرهای داغ:
کارشناس سواد رسانه‌ای‌:

بستر جنگ روانی شبکه‌های اجتماعی هستند

همدان-کارشناس سواد رسانه‌ای‌ گفت: بستر جنگ روانی شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر و تلگرام، هشتگ‌ها و ترند‌ها هستند که نقاط قوت‌ ما تبدیل به نقطه‌ ضعفی شده که خود همان خواسته دشمن را انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۹۴۶۱۴۷۰
|
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، زهره حسنی در جشن امامت و ولایت امام زمان(عج) که به همت کمیته خانواده مجموعه فرهنگی تربیتی پایگاه شهید شیرودی بهار و مرکز جامعة القرآن در حسینیه بيت الزهرا(س) مسجد علی ابن ابیطالب (ع) شهر بهار برگزار شد، با تبریک این ایام اظهار کرد: در این زمان هر روز از طرف دشمن فتنه‌های جدیدی داریم که شیاطین با عملیات روانی آنها را اجرا می‌کنند و برخی از مسائلی را شاهد هستیم که در احادیث و روایات درک کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دشمن یک جنگ شناختی همه جانبه هیبریدی ادراکی بر ما تحمیل کرده است، گفت: امروز دشمن با شورش و بحران و جنگ امنیتی در شاخه‌های مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی هم ‌زمان به ما حمله می‌کند.

اسن کارشناس سواد رسانه‌ای افزود: هم اکنون که جنگ اعتقادی است با یک جنگ بسیار خطرناک روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: بستر جنگ روانی شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر و تلگرام، هشتگ‌ها و ترند‌ها هستند که نقاط قوت‌ ما تبدیل به نقطه‌ ضعفی شده که خود همان خواسته دشمن را انجام می‌دهیم چراکه امروز ابزار دست ما است.

حسنی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب در راستای تمدن نوین اسلامی و ظهور به بیاناتی از مقام معظم رهبری پرداخت و تصریح کرد: در طول این چهل سال مانند همیشه سیاست دشمن تبلیغی و رسانه‌ای است و یکی از فعال‌ترین برنامه آن مأیوس سازی مردم است.

وی افزود: امروز جنگ، جنگ شناختی است که با ادراک و آگاهی، احساس، تفکر، تصمیم‌گیری و اراده انجام می‌شود که دشمن با این جنگ شناختی تفکرات و آگاهی را مختل می‌کند.

این کارشناس سواد رسانه‌ای در ادامه به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند «کم اهمیت‌ترین نفوذ، نفوذ فردی است»، اشاره کرد و گفت: نفوذ دو نوع است، نفوذ های فردی و جریانی که نفوذ جریانی به خاطر جریان‌سازی داخل ملت، خطرناک‌تر و مهم‌تراست.

وی ادامه داد: دشمن با نفوذ به فکر نخبگان تلاش می‌کند که به اهداف خود برسد اما اگر بستر شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شود و مردم رسانه‌ای تربیت شوند نمی‌تواند از این فرصت استفاده کند.

حسنی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب را باید جدی بگیریم چراکه در شناخت روش‌های دشمن در عرصه جنگ شناختی نیز به کار گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: باید تصویرسازی درستی صورت بگیرد چراکه این تصویرسازی مبهم از انقلاب اسلامی کار دشمن است چراکه اگر کسی شما را مایوس کرد این فرد در آینده انقلاب و آینده نظام عامل دشمن به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار