در شهرستان فارسان برگزار شد؛

آموزش بسیجیان به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر

مسئول بسیج طلاب استان، امر به معروف و نهی از منکر را واجب فراموش شده جامعه ما دانست که احیای آن نیاز به یک حرکت جمعی و فراگیر دارد و بسیج بهترین راهکار برای احیای آن است.
کد خبر: ۹۴۶۱۱۶۲
|
۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به همت معاونت اجتماعی سپاه ناحیه فارسان دوره آموزش بسیجیان به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر در حسینیه الزهرا سلام الله علیها سپاه ناحیه فارسان برگزار شد.

مسئول بسیج طلاب سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام در جمع بسیجیان شهرستان فارسان شرکت کننده در این دوره آموزشی، امر به معروف و نهی از منکر را از جمله واجباتی دانست که در زمره فروع دین ما بوده و از نظر اولویّت، از مهم ترین و بالاترین واجبات شمرده می شود و طبق بیان بعضی از بزرگان، از اشرف فرایض است.

حجت الاسلام مسلم رضایی، با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام می فرمایند: امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید؛ چون در غیر این صورت، بَدان و اشرارتان بر شما استیلا پیدا می کنند؛ آن گاه هر چه فریاد کنید و کمک بخواهید، پاسخی نخواهید شنید.

وی ادامه داد: این حدیث خود بیانگر عمق ضرورت و اهمیت این فریضه الهی است اما متأسفانه، در جامعه امروز ما، که یک جامعه اسلامی تلقّی می شود، این دو واجب الهی رو به فراموشی است و به خاطر ترک آنها، آفات بسیاری جامعه، جوانان و دین ما را مورد تهدید جدّی قرار داده است، در حالی که علاوه بر عقل، قرآن کریم و روایت ها هم نسبت به ضرورت احیای این فرایض، تأکید فراوانی دارند، ما مدّعی هستیم این دو فریضه از واجباتی است که ترک آنها، می تواند از مهم ترین عوامل انحطاط افراد و به تبع آن، جوامع باشد.

کارشتاس مسایل مذهبی در پایان عنوان کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر، نیاز به یک حرکت جمعی دارد و با توجه به جمعی و فراگیر بودن بسیج، بسیجیان می توانند نقش بسیار مهم و بزرگی را در احیای امر به معروف و نهی از منکر ایفا کنند و با آموزش های لازم،  امر به معروف و نهی از منکر را به یک فرهنگ در جامعه تبدیل کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار