خبرهای داغ:
سردار حسن‌زاده:

شهید همدانی دارای شخصیت ذوابعاد و از شهدای برجسته است

همدان-فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در تبیین شخصیت والای سرلشکر همدانی گفت: این شهید والامقام دارای شخصیت ذوابعاد و از شهدای برجسته و جهانی هستند.
کد خبر: ۹۴۶۱۰۸۰
|
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار حسن حسن زاده در مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد شهادت سرلشکر حاج حسین همدانی که بر سر مزار این شهید والامقام برگزار شد، با بیان اینکه شهید همدانی افتخار همه ما است، اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که در برهه‌هایی در کنار ایشان انجام وظیفه کردیم.

وی در تبیین شخصیت والای سرلشکر همدانی با عنوان اینکه این شهید والامقام دارای شخصیت ذوابعاد و از شهدای برجسته و جهانی هستند، گفت: تمام شهدای ما دارای شخصیت نورانی و الهی بودند ولی افرادی چون حاج حسین و حاج قاسم دارای شخصیت ذوابعاد هستند، به طوری که این شهدا توانستند تمام ویژگی‌های خوب و والا را در خود جمع کنند بنابراین برجسته و جهانی شدند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ آرمانگرایی و دغدغه‌مندی را از ویژگی‌های برجسته شهید همدانی عنوان کرد و ادامه داد: هر انسانی، هر فرمانده‌ای، هر رزمنده و مجاهدی اگر این دو خصلت را در خود پرورش دهد آن وقت حسین همدانی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حضور حاج حسین در جبهه‌های مقاومت و در سوریه بعد از سال‌ها مجاهدت نشان از آرمانگرایی ایشان است، بیان کرد: شهید همدانی تنها به پیروزی و فتح سوریه راضی نبود بلکه آرمان او بزرگ‌تر بود و به پیروزی و آزادی قدس شریف فکر می‌کرد.

سردار حسن زاده با بیان اینکه سردار همدانی حضور در جبهه مقاومت و در جنگ سوریه و تجلیل از شهدا و خانواده شهدا و برگزاری یاداوره شهدا و حضور مردم در یادواره را از مراحل عملیات الی بیت المقدس می‌دانست، اضافه کرد: نظر شهید همدانی این بود که این برنامه‌ها تجلیل از جهاد و شهادت و برجسته کردن آن است و تا وقتی که این فرهنگ را ارج دهیم یعنی به مرحله پایان عملیات که آزادسازی قدس شریف است، نزدیک می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه دومین ویژگی شهیدهمدانی دغدغه‌مندی ایشان بود، افزود: ایشان هرجا انقلاب به حضورش نیاز داشت وارد می‌شد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: ایشان از روی تصمیم و خواست قلبی در صحنه‌ها و میدان‌ها حضور نداشت بلکه بر اساس نیاز وارد می‌شد که این نشان از دغدغه ‌ندی بود؛ که برای آرمانش، برای امنیت کشور و امنیت حرم دغدغه داشت به گونه ای که اگر نیاز بود برای تامین امنیت در همدان باشد در آنجا ایفای نقش کرده، اگر نیاز بود در تهران بزرگ باشد در آنجا حضور پیدا می‌کرد و اگر نیاز بود در سوریه و در حرم انجام وظیفه کند در آنجا حضور پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: شهید همدانی برای تامین امنیت و پیروزی در سوریه نیروهای مردمی را سازماندهی کرد و توانست مردم را به زیبایی تمام برای دفاع از انقلاب، اسلام و حرم پای کار بیاورد.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری شهید همدانی مظلوم ولی مقتدر بود، به بیانیه سخیف دشمنان در مورد این شهید طی ماه‌های گذشته اشاره و اظهار کرد: دشمنان به خیال خودشان تصور می‌کردند با صدور بیانه می‌توانند به شخصیت شهید خدشه وارد کنند و میر حسین ملعون که منفور همه دلها است در راستای اهداف صهیونیستی بیانیه صادر کرد اما دیدیم که ارادات مردم نسبت به این شهید بزرگوار در بسیاری از شهرها افزون‌تر و شرایط بهتر از قبل شد.

وی با تاکید بر اینکه یاوه‌گویی‌های دشمنان با صدور بیانیه موجب معرفی بیشتر شهید در جامعه شد، تصریح کرد: به این اقدام دشمنان، خداوند به واسطه خون پربرکت شهید دوباره یک سندی را بر اسناد خیانت آنها اضافه کرد؛ اگر آنها سال ۸۸ خیانت کردند و امروز برخی جوانان ما شاید آن را درک نمی‌کردند، به برکت وجود شهید و با اشتباهات این دشمنان چهره واقعی آنها برای همه آشکار شد و مردم بیش از پیش شهید را شناختند و دلداگی آنها به ایشان افزون‌تر شد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه هیچگاه برای شهید همدانی جایگاه مهم نبود، یادآور شد: بنده به عنوان شاگرد کوچک حاج حسین و به نمایندگی از ایشان افتخار می‌کنم در جایگاهی هستم که شهید همدانی به آن جایگاه ارزش داد و البته در کنار این ارزش برای کشور، تهران بزرگ، برای جبهه مقاومت، کشورهای مسلمان و حرم ائمه(ع) امنیت به ارمغان آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار