خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر خبر داد

تأمین ۳۸۴ هکتار زمین اوقافی برای طرح نهضت ملی مسکن در ملایر

همدان- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر تهیه زمین طرح نهضت ملی مسکن را یک اولویت برشمرد و گفت: در این راستا ۳۸۴ هکتار زمین اوقافی برای اجرای این طرح تامین شده است.
کد خبر: ۹۴۶۰۵۷۹
|
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام ابوذر عباسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از محل درآمدهای وقف سه طرح مهم شهر مبل، هایپر مارکت و جایگاه سوخت با سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود، اظهار داشت: طرح هایپر مارکت با زیربنای ۵ هزار مترمربع در مسکن مهر و جایگاه سوخت با ۶ هزار مترمربع در دست اجرا است.

وی درآمد اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان را طی ۲ سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان، سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان و از ابتدا امسال تاکنون ۲۷ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در مقابل افزایش درآمد موقوفات، هزینه‌ها نیز افزایش چند برابری دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر تهیه زمین طرح نهضت ملی مسکن را یک اولویت برشمرد و بیان کرد: در این راستا ۳۸۴ هکتار زمین اوقافی برای اجرای این طرح تامین شده است.

وی تنظیم یک‌هزار و ۲۰۰ سند اولیه و تمدید ۲ هزار ملک اوقافی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: ۴۰ هزار رقبه در این شهرستان داریم که ۶۰ درصد آنها منقضی شده است.

عباسی با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه برای توسعه شهری همکاری خوبی با شهرداری دارد، اظهار داشت: در این راستا بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ثروت با در اختیار قرار دادن ۸۰۰ قطعه زمین، نتیجه این همکاری است.

وی اختصاص زمین برای اجرای مجموعه مینی‌وُرلد را از دیگر خدمات به شهرداری ملایر عنوان کرد و افزود: برای ساخت و تکمیل هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه اوقاف نیز کمک کند که با پیگیری‌های انجام شده و نظر کارشناسان، ایجاد این هتل از ابتدا غیرکارشناسی بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر همچنین از توزیع ۲ هزار بسته مهر تحصیلی طی روزهای آتی خبر داد و ادامه داد: بیش از ۴۰۰ میلیون تومان برای تهیه این تعداد بسته مهر تحصیلی هزینه شد که بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

وی کمک ۱۲۰ میلیون تومانی اوقاف و امور خیریه به موکب‌ها در قالب تهیه ارزاق را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: با توجه به اینکه در راستای اجرای نیت واقف، نیتی منطبق با اربعین حسینی نداریم، تلاش کردیم برای خدمت به زائران امام حسین(ع) با اخذ مجوز و نزدیک به نیت واقف کمک کنیم.

عباسی اطعام‌دهی در شب‌های جمعه و روضه‌خوانی برای امام حسین(ع)، تهیه کفش برای زوار فقیر امام حسین(ع) در فصل زمستان و ساخت بیمارستان و مدرسه را از جمله نیت واقف بزرگ ملایری دانست و افزود: اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای نیت واقف عمل می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار