مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی:

کالاهای اساسی به میزان کافی در استان مرکزی ذخیره سازی شده است

ملکی گفت: کالای اساسی اکنون به میزان کافی در استان مرکزی ذخیره سازی شده و مجوز حمل این کالاها به استان صادر شده‌است.
کد خبر: ۹۴۶۰۲۵۷
|
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، غلامرضا ملکی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در ستاد تنظیم بازار استان گفت: ۱۹۶ هزار و ۴۰۰ تن گندم امسال از کشاورزان استان خریداری شد که خرید این محصول سال گذشته ۸۸ هزار تن بوده‌است.

ملکی اظهار کرد: ۲ هزار ۲۶۶ میلیارد تومان امسال برای تسویه طلب گندمکاران پرداخت شد که این رقم در سال گذشته ۴۴۲ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: طول دوره خرید گندم سال گذشته چهار ماه بود که امسال به پنج ماه افزایش یافته و مراکز خرید اداره کل غله و خدمات بازرگانی تا آخر ماه مهرماه از آمادگی کامل برای دریافت محصول گتدمکاران برخوردار است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: هشت هزار و ۷۰۰ کشاورز سال  گذشته محصول خود را به این اداره کل تحویل دادند که تعداد گندمکاران در سال جاری به۲۰ هزار نفر افزایش یافته‌است.

وی افزود: تعداد صدور محموله حمل گندم  در سال جاری ۱۷ هزار و ۴۰۰ عدد بود که امسال به ۴۴ هزار و ۱۰۰ عدد افزایش یافته‌است.

ملکی بیان کرد:  ۱۳۳ هزار تن ذخیره گندم اکنون در استان مرکزی وجود دارد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۵۴ هزار تن بوده‌است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۶۵ هزار تن گندم امسال به این استان وارد شد که سال گذشته این رقم ۳۴ هزار تن بوده‌است.

وی ادامه داد: شهرستان شازند با ۶۰ هزار تن خرید گندم امسال در استان مرکزی رتبه نخست را در این حوزه به خود اختصاص داده‌است.

ملکی افزود: کالای اساسی اکنون به میزان کافی در استان مرکزی ذخیره سازی شده و مجوز حمل این کالاها به استان صادر شده‌است.

وی اضافه کرد: هزار و ۸۰۰ تن شکر، یک هزار و ۵۰۰ تن برنج هندی، ۲ هزار و ۲۰۰ تن برنج تایلندی به استان وارد شده‌است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۵۶ نانوایی در استان مرکزی وجود دارد که یک هزار و ۵۵۰ نانوایی به کارتخوان هوشمند مجهز شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار