رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد؛

تولید یک میلیون ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان مرکزی

صفری گفت: در سال زراعی گذشته یک میلیون ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات در استان مرکزی تولید شد که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۴۵۷۹۶۵
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، علی صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی صبح امروز در آیین آغاز سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی استان اظهار داشت: در سال زراعی گذشته با همت و تلاش کشاورزان در خط مقدم تولید و علیرغم خشکسالی های متوالی نیاز سفره مردم به خوبی تأمین شد.

وی افزود: کشت پاییزه در استان مرکزی از ابتدای مهرماه آغاز خواهد شد و کشت پاییزه استان محصولات استراتژیک گندم، جو و کلزا است که به ویژه در شرایط بین المللی ایجاد شده طی یکسال گذشته بسیار اهمیت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته یک میلیون ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات در استان مرکزی تولید شد که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد رشد داشته و البته شاخص مهم در این بخش تولید گندم است که با وجود شرایط خشکسالی عملکرد بسیار خوبی به ثبت رسید.

صفری عنوان داشت: ۲۹ مرکز خدمات در استان مرکزی فعالیت می کنند که در مراکز دهستان مستقر هستند و از لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و اعتبارات محدودیت هایی دارند، امسال مجوزهایی برای جذب سربازان سازندگی دریافت کردیم و امیدواریم با حمایت هایی که انجام خواهد شد بتوانیم این مراکز را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار