خبرهای داغ:
سرهنگ الیاسی در نشست خبری هفته دفاع مقدس

ویژه برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با ۳۰۰ برنامه در نایین برگزار می گردد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نایین در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح ویژه برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس پرداخت.
کد خبر: ۹۴۵۷۶۱۹
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از نایین" در آستانه ورود به هفته دفاع مقدس سرهنگ دوم پاسدار محمدحسین الیاسی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نایین در نشست خبری با اصحاب رسانه ، ویژه برنامه های تدارک دیده شده در این هفته  را تشریح نمود.

سرهنگ الیاسی در مقدمه این نشست خبری به چرایی مقدس بودن دفاع در انقلاب اسلامی پرداخت و گفت :انقلاب ما در راستای زنده نگه داشتن آرمانهای اسلامی به وجود آمد و در نتیجه هرحرکتی که در مسیر احیا و زنده نگه داشتن آرمانها و ارزشها برداشته شود مقدس است .

وی به بخشی از  محورهای اصلی و شاخصه های دفاع مقدس پرداخت و گفت: اولین محور حرکت و هدایت جنگ ،وجود حضرت امام (ره)بود که پیروی و اطاعت از ولی فقیه و رهبری ایشان را به وضوح می توان در سفارش و توصیه های شهدا در وصیتنامه هایشان مشاهده نمود.

وی با مهم برشمردن نقش امام (ره) در دوران دفاع گفت : در شروع جنگ اگر قرار بود کشور برای دفاع متکی به نیروهای مسلح مثل ارتش و سپاه تازه تشکیل شده باشد ، هرگز نمی شد . حضرت امام (ره) با این بیان که فرمود "دیوانه ای آمده سنگی انداخته ، ملت جوابش را خواهد داد " تکیه بر مردم و مردمی کردن دفاع مقدس را از دیگر راهبردهای امام دانست.

محمدحسین الیاسی در ادامه سخنانش عنوان نمود: سه محور اساسی در دفاع مقدس، ولایت فقیه و رهبری، مردم و اسلام است که این سه در کنار هم قادر به انجام هرکاری هستند همانطور که امروزه مشاهده می کنید قدرت جمهوری اسلامی در منطقه و جهان، قادر به وصف نیست.

وی با تاکید بر وجود عنصر مقاومت در عرصه های تهدید و تحریم در مردم  افزود: نکته مهمی که وجود دارد، بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب، توصیه به حق و صبر است و هرکسی که در جبهه حق حضور دارد، نباید بی تحرک و مایوس باشد، باید پویا و زنده باشد و نه تنها خود، بلکه بقیه را هم همراه خود حرکت دهد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نایین ادامه داد: مقاومت، از ویژگی مهم دفاع مقدس است که به مسیر وصل ظهور منجی عالم بشریت ختم میشود و همانگونه که مستحضرید، شرایط ما در نقاطی از کشور با شرایط دفاع مقدس تشابه دارد که ما تجربه و الگوی دفاع مقدس را برای عبور از وضع کنونی داریم و این ویژگی است که مسیر را برای ما مشخص می‌کند.

وی در این نشست خبری به نقش و اهمیت دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: دفاع مقدس در کلام امام خمینی (ره) برای برهه ای خاص نیست، دانشگاه است و باید از ظرفیت آن استفاده کرد و امروزه هم رهبر معظم انقلاب، بر استفاده از ظرفیت جوانان تاکید بسیار دارند که بهترین صحنه برای شناخت ظرفیت آنها، دفاع مقدس است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نایین در بخش دوم سخنانش به برنامه های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس سال 1401 با شعار محور ی "ما مقاوم هستیم " اشاره کرد و گفت:در هفته دفاع مقدس امسال در نایین ، بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در سطح شهرستان پیش بینی و با مشارکت نهادها ،ادارات و ارگانها اجرا می گردد.

سرهنگ الیاسی برخی از برنامه های شاخص امسال را عنوان نمود و گفت : از مهم ترین برنامه ها در هفته دفاع مقدس امسال ، اجرای پاتوق گروه های سرود تحت عنوان آوای مقاومت، دیدار با خانواده شهدا تحت عنوان دانشگاه ایثار، افتتاح نمایشگاه  دفاع مقدس با نمایش دستاوردها وبخشی از ادوات نظامی، تجلیل از ۱۱۰۰ رزمنده و ایثارگردر نایین، رونمایی از اپلیکیشن شهدای نایین، افتتاح ۵ پایگاه بسیج در کارخانجات بزرگ شهرستان، برگزاری یادواره شهدا در سطح شهرستان و برگزاری یادواره شهید آبروی محله ، درمحلات و روستاها، میز خدمت و نصب المان های دفاع مقدس، بهره برداری و افتتاح بازسازی گلزار شهدای شهرستان، دیدار گام دومی ها انقلاب با گام اولی ها با عنوان حلقه وصل، عطر افشانی قبور شهدا تحت عنوان بهشت گردی، برگزاری صبحگاه  مشترک نیروی های نظامی و انتظامی در شهرستان ، بازسازی اعزام و حضور رزمنده ها به جبهه، توزیع کمک مومنانه و لوازم التحریر و برنامه های متنوع دیگر در قالب های مختلف اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار