ماجرای حمایت برخی مسئولین از شرکت های بافتینه و بافسان چیست؟/اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای دو شرکت متخلف

با وجود اینکه مسئولین مربوطه بار‌ها نسبت به تخلف شرکت‌های بافتیه و بافسان تذکر داده اند، چرا هنوز هم این دو شرکت مورد التفات برخی مسئولین مثل معاون قضایی دادستان کل کشور قرار می‌گیرند؟
کد خبر: ۹۴۵۶۹۲۱
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

ماجرای حمایت برخی مسئولان از شرکت های بافتینه و بافسان چیست؟
به گزارش خبرگزاری بسیج، در سال های اخیر برخی از مسئولین در جایگاه های مختلف با دلایلی مبهم از شرکت هایی که توسط منابع متعددی به عنوان متخلف شناخته شده اند و با بهانه های مختلف و سو استفاده از عنوان کارگران زحمتکش به فعالیت خود ادامه می دهند، حمایت می کنند. حمایت این مسئولین از این شرکت ها برای بسیاری از فعالان حوزه های اقتصادی، بازرگانی و سیاسی جای سوال دارد و همچنین مطالبه گری مردمی متوجه این رفتار برخی از مسئولین است. 

در مواردی دیده شده که این حمایت ها در ابعاد گسترده تر صورت گرفته و درکمال تعجب حتی پای این جریان به رسانه ملی نیز باز شده است. به عنوان مثال در روز های اخیر گزارشی از رسانه ملی تحت عنوان" بررسی مشکلات کارخانه های بافتینه و بافتسان ملایر" به روی آنتن رفت که تعجب بسیاری از فعالان حوزه های اقتصاد و رسانه را بر انگیخت؛ چراکه این شرکت ها  توسط مسئولین مربوطه در تریبون های مختلف به عنوان شرکت های متخلف معرفی شده اند و این شرکت ها با سو استفاده ابزاری از جایگاه کارگر سعی داشتند که با خبر سازی و داده سازی غلط، دید مسئولین و جامعه را نسبت به خود عوض کنند. کار به جایی کشید که وزارت صمت وارد عمل شد و با انتشار تکذیبیه ای از داده سازی و سو استفاده های این شرکت ها پرده برداشت و این شرکت ها را به عنوان شرکت هایی متخلف معرفی کرد.
برای دیدن تکذیبیه وزارت صمت درباره شرکت های بافتینه و بافسان اینجا  کلیک کنید.

گفتنی است که خبرگزاری بسیج میزگردی در سال ۱۳۹۹ پیرامون فعالیت این دو شرکت برگزار و نسبت به تخلفات این دو شرکت تذکر داده بود، که  می توانید گزارش این  میزگرد را در لینک زیر ببینید.
Basijnews.ir/fa/news/9297211



بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما از بهره برداری و راه اندازی مجدد شرکت های بافتینه و بافسان که با حضور سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور برگزار شد، از اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی طرح توسعه این دو شرکت خبر داده شده است. 

حال باید دید که این اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی از کجا به این دو شرکت داده شده و با وجود اینکه مسئولین مربوطه بارها نسبت به تخلف شرکت های بافتیه و بافسان تذکر داده اند، چرا هنوز هم این دو شرکت مورد التفات برخی مسئولین مثل آقای عمرانی قرار می گیرند؟

 

ارسال نظرات