سرپرست مجتمع دادگاه‌های تجدیدنظر استان مرکزی:

قوه قضائیه پرچم دار اجرای عدالت و قسط در جامعه است/ مشارکت و هم افزایی همه جانبه لازمه اجرای سند تحول قوه قضائيه

رحمتی گفت:چشم اندازها، چالش ها، راهکارها و کلیه موضوعات مبتلا در قوه قضائیه در سند تحول تدوین شده و اجرای این سند در دستور کار است اما به طور کامل اجرا نشده و برای تحقق آن نیاز به هم افزایی و مشارکت همه جانبه وجود دارد.
کد خبر: ۹۴۵۶۶۳۶
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمد رضا رحمتی سرپرست مجتمع دادگاه‌های تجدیدنظر استان مرکزی در نشست تخصصی و هم اندیشی نقد برتر در اراک گفت: قوه قضائیه پرچم دار اجرای عدالت و قسط در جامعه است و علیرغم همه تلاش ها وموفقیت های انجام شده و دستاوردهای خلق شده با چالش ها و مشکلاتی مواجه است و البته این موضوعات بارها در طی دهه های اخیر مورد بررسی قرار گرفته و احصا شده اند و راهکارهایی برای رفع آنها نیز انجام شده که تبلور آن در سند تحول قوه قضائیه است.

وی افزود: چشم اندازها، چالش ها، راهکارها و کلیه موضوعات مبتلا در قوه قضائیه در سند تحول تدوین شده و اجرای این سند در دستور کار است اما به طور کامل اجرا نشده و برای تحقق آن نیاز به هم افزایی و مشارکت همه جانبه وجود دارد.

رحمتی بیان کرد: اطاله دادرسی و حجم عظیم ورودی پرونده ها به قوه قضائیه به طوری که یک قاضی در ایران به طور میانگین در ماه بیش از ۲۰۰ پرونده را بررسی می کند مهمترین چالش قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: بسیاری ازمشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه خود را در قالب پرونده های ورودی به قوه قضائیه ظهور و بروز می دهند که پیشگیری های تخصصی اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید در دستور کار قرار گیرد و عمده جهاد پیشگیری در این ۳ حوزه است که اگر برطرف شوند قطعا روند رفع مشکلات تسریع تر خواهد شد.

سرپرست مجتمع دادگاه‌های تجدیدنظر استان مرکزی با تأکید بر اینکه عمده ریشه پیشگیری خارج از بدنه قوه قضائیه است،گفت: البته موضوعات درون قوه ای نیز وجود دارد که در روند پیشگیری نیز موثر می باشد که رفع و حل آنها همواره در دستور کار قوه قضائیه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: بهره گیری از ظرفیت های نخبگانی از رویکرد های مهم اجرای سند تحول قوه قضائیه است که در این راستا اعتقاد داریم باید از کلیه ظرفیت ها با خوبی استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار