طبخ و توزیع 2 هزار ظرف حلیم در زاهدان

میری گفت: به یاد مادران و پدران آسمانی دو دیگ حلیم نذری با همت دندانپزشک جهادگر طبخ و 2 هزار ظرف حلیم بین نیازمندان و عزاداران حسینی در زاهدان توزیع شد.
کد خبر: ۹۴۵۵۳۴۲
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷

نادر میری، مدیر گروه جهادی ولایت یاوران سلامت پایگاه مفاومت بسیج دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: همزمان با شهادت حضرت رقیه(س) 2 دیگ حلیم، درب منزل شهید محمود آبسالان پخت و بین عزاداران حسینی و زینبی در شهر زاهدان توزیع شد.

وی با اشاره به این مطلب که یکی از رسوم سنتی مردم در سیستان و بلوچستان پخت حلیم نذری در ماه محرم و صفر است، افزود: پخت حلیم نذری، نمادی از همکاری و وحدت مردم  است، که با حضور جمعی از بسیجیان با محوریت پایگاه مقاومت بسیج دانشگاه علوم پزشکی و همت دندانپزشک جهادگر بسیجی به سرانجام رسید.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج دانشگاه علوم پزشکی زاهدان باتاکید بر این مطلب که این مهم یک کار فرهنگی و گروهی است که جوانان و نوجوانان با همدلی و همبستگی این کار را انجام می دهند، ادامه داد: عشق به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) موجب شد تا هر سال در آستانه اربعین حسینی برای عزاداران حسینی حلیم نذری پخت کنیم .

این مسئول هدف از این کار در جلوی درب منزل شهید را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گرامیداشت یادونام شهید محله، ادامه دادن راه شهدای دفاع مقدس، شهدا مدافع حرم، شهدا امنیت و سلامت و شهدا مدافع وطن دانست و ادامه داد: بیش از 2 هزار ظرف حلیم نذری با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی طبخ و به صورت بیرون بر بین شهروندان  عزاداران توزیع شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار