رئیس قوه قضائیه در پایان سفر به یزد مطرح کرد؛

اختصاص 139 میلیارد تومان به دستگاه قضائی استان یزد

رئیس قوه قضائیه در پایان سفر خود به استان یزد ازاختصاص 139میلیارد تومان اعتبار به دستگاه های تابعه قوه قضائیه در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۵۰۷۷
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محسنی اژه‌ای در نشست پایانی سفر به استان یزد با تشکر از مردم متدین، انقلابی و زحمت کش و مهربان استان یزد با بیان اینکه امروز از نقطه نظرات ارزشمند نماینده، ولی فقیه و استاندار جوان و انقلابی استان استفاده کردیم و مباحث مطرح شده ازسوی آن‌ها به طور قطع گره گشا مجموعه قضایی استان خواهد بود ابراز داشت: این سفر با دو هدف انجام که اولین آن سرکشی از حوزه زیر مجموعه قوه قضائیه بوده تا ضمن اشنایی از مشکلات و نقاط قوت و ضعف ان‌ها مطلع و بتوانیم در این زمینه‌ها کمک کنیم.

وی هدف دوم را آشنایی دقیق از ظرفیت‌ها و امکانات استان ذکر و ادامه داد: برای این هدف از مدت‌ها قبل از سفر از تمام سازمان‌های زیر مجموعه قوه قضائیه از مدت‌ها قبل در استان مستقر و مشکلات را احصا و صبح امروز نیز بلافصله پس از حضور در یزد براساس سازماندهی که انجام شده بود مقامات قضائی در شهرستان‌های استان حاضر و مشکلات را شناسایی و از نزدیک با مردم صحبت کردند که این مشکلات نیز بعد از ظهر امروز در جلسه‌ای جمع بندی شد.

رئیس دستگاه قضایی کشور عنوان داشت: در خود شهرستان یزد نیز مسئولان عالی قوه، رئیس دیوان کشور، معاون اول و مسئول ارتباطات مردمی جلساتی حضوری با مردم برقرار و عده کثیری از مردم مسائلشان را مطرح و تعدادی نامه ثبت شد که پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: نامه‌های دریافتی در دو قسمت گوناگون است که بخشی مربوط به خود قوه قضائیه و شکایات و درخواست پیگیری و... است که به صورت جدی پیگیری و بخش دیگری نیز مرتبط بادستگاه‌های دولتی است که سعی می‌کنیم در حد توان آن‌ها را نیز پیگیری کنیم.

رئیس دستگاه عدلیه ادامه داد: شخص بنده نیز از صبح در خدمت مسئولان استان در جلسات مختلفی شرکت که از جمله آن نشست با کارمندان دادگستری استان بود که ان‌ها مسائلی را مطرح و ما نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردیم و درادامه با فعالان اقتصادی استان و نمایندگان تولیدکنندگان جلسه‌ای برگزار که ان‌ها نیز مطالبات و پیشنهاداتی داشتند که دستاورد خوبی داشت و تجربه برای ما و مسئولان استان بود.

وی با بیان اینکه در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به استان یزد جلساتی با اقشار مختلف جامعه برگزار که در آن‌ها نیز در آن مسائل خود را مطرح کردند که به علت محدودیت‌های مکانی و فرصت کم تنها عده محدودی حضور داشتند و مسائل را مطرح کردند ابراز داشت: در بعد از ظهر جلسه شورای اداری استان با حضور مسئولان استان برگزار که دیدگاه‌های نماینده، ولی فقیه واستاندار مطرح وهرکدام از اعضا نظرات خود را مطرح که بخشی از این مسائل در خود استان قابل حل است و برخی دیگر نیز به صورت فوریت قابل حل نیست که باید جلساتی برگزار شود.

رئیس قوه قضائیه در نشست پایانی خود اظهار داشت: در جلسه جمع بندی حدود ۱۳۹ میلیارد تومان کمک به مجموعه قضائی استان و مجموعه‌های وابسته شد که طبیعتا جوابگوی همه مشکلات قضایی استان نخواهد بود.

وی ادامه داد: در جلسه جمع بندی سفر همچنین در مورد تعدادی از پرونده‌های طولانی تعیین تکلیف نشده نیز تصمیم گیری و در نهایت در مورد اموال توقیفی خاص از جمله خودرو و موتور و... مقرر شد هرچه سریعتر این اموال که برخی از آن‌ها به دلیل قوانین امکان فروش داخلی ندارد و حتی امکان صادرات نیز برای ان‌ها مهیا نیست نه تنها برای استان یزد بلکه برای تمام چنین اموال در سراسر کشور تصمیم گیری شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار