استاندار ایلام:

گفتمان دولت شهیدان رجایی و باهنر نصب العین دولت کار و‌ کرامت است/ هارمونی خدمت جهادی در دولت سیزدهم شکل گرفته است

بهرام نیا با بیان اینکه گفتمان دولت مردمی شهیدان رجایی و باهنر نصب العین دولت کار و‌ کرامت است، گفت: دولت سیزدهم معیشت مردم را به برجام گره نزده و حکمت، عزت و مصلحت سه مولفه اصلی پیشبرد مذاکرات در برجام است.
کد خبر: ۹۴۵۴۵۴۰
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، استاندار ایلام،  در آئین گرامیداشت هفته دولت و بزرگ‌داشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در مسجد جامع ایلام، اظهار کرد: امروز مصادف با پایان هفته دولت است و فرصتی پیش آمده است که در سراسر کشور، خدمات بی منت توسط دولتمردان به استحضار مردم بزرگ و عزیز ایران اسلامی که مردمانی کم نظیر در  دنیا و جهان اسلام هستند، اطلاع رسانی کنند.

«حسن بهرام نیا» با اشاره به ۳ هزار شهید استان ایلام و ۲۱ هزار شهید کارمند کشور، یادآور شد: مردم ایران اسلامی مردمی سترگ در همه زمینه ها هستند، استان ایلام نگین مقاومت، بردباریف ولایتمداری و  ایثارگری و دفاع از نظام اسلامی در همه زمینه ها به گواه تاریخ است.

وی با بیان اینکه گفتمان، راه و منش دولت مردمی شهیدان رجایی  و باهنر نصب العین دولت کار و‌ کرامت است، افزود: دولت شهید رجایی بعد از دولت  لیبرالی به سرکار آمد و با وجود همه مشکلات انباشته شده در عرصه های مختلف که وجود داشت، بر اساس و محور مردم و مردم‌سالاری دینی و برگرفته از حکومت اسلامی علوی  شکل گرفت.

 

استاندار ایلام گفت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی، امام راحل که سرسلسله جنبان این حرکت بودند، برای اقامه دین خدا، در حرکتی الهی که الهام گرفته از قرآن و دین خدا بود، از سال ۴۲ تا پیروزی انقلاب اسلامی در این مسیر همه سختی های را با جان خریدند و با این گفتمان نهضت را شروع کردند که این نهضت در سال ۵۷ پیروزی رسید.

بهرام نیا یادآور شد: با درایت  و افق نگاه امام راحل  و آگاهی مردم، دولت مردمی که پایه و اساس آن برنامه‌ریزی بر مبنای حکومت علوی بود در کشور در زمان شهیدان رجایی و باهنر شکل گرفت، اما منافقان کوردل و دشمنان بشریت این گفتمان را برنتابیدند و این عزیزان را به فیض عظمای شهادت رساندند.

وی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم و تلاش دولت کار و کرامت برای ارائه خدمات هر چه بیشتر به مردم، بیان کرد: این دولت با همه ناهمواری های انتقال داده شده از دولت قبل، که کسی باورش نمی شد این دولت با این‌همه مشکلات در روی ریل خدمت در قطار امور زیربنایی و زیرساختی قرار گیرد، خدمت بی منت و جهادی را سرلوحه کار خود قرار داد و امروز با همه مشکلات در عرصه های مختلف، توانست موفقیت های بزرگی در حوزه های مختلف از جمله مدیریت شیوع کرونا و توجه به محرومان جامعه و  مشکلات اقتصادی گام های بزرگی را برداشته است.

بهرام نیا تصریح کرد: در دولت سیزدهم با این همه استقراضی که از دولت قبل از طریق بانک مرکزی روی دست دولت سیزدهم باقی مانده بود، بدون یک ریال استقراض جدید از بانک مرکزی با وجود این همه مشکلات، به لطف خدا و توکل به خدا و اهتمام همه جانبه از ظرفیت های نیروی توانمند و دلداده به نظام و انقلاب، همه پای کار آمدند و هارمونی خدمت به اقشار محروم و استان های و شهرهای کم برخوردار رقم خورد.

استاندار ایلام ابراز کرد: امروز کارهای زیربنایی در حوزه های مختلف اقتصادی، عمرانی، اجتماعی ، فرهنگی و سایر حوزه ها یکی پس از دیگری بدون کوچکترین وقفه و درنگی، به بهره برداری و سرانجام می رسد و با این نگاه با مشکلاتی از جمله کرونا مقابله شد،  در دولت قبل روزانه ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا جان می باختند اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم با تولید واکسن داخلی و با واردات برخی واکسن ها، کرونا مدیریت شد و در دنیا، ایران اسلامی در مقیاس جهانی، مقام حایز توجهی از از لحاظ تولید واکسن، مقابله با  کرونا و جلوگیری از مرگ و میر ناشی از کرونا را احراز کرده است.

بهرام نیا با اشاره توفیقات استان در مقایسه با دولت قبل در جلوگیری از قطعی برق، گفت:   در سال گذشته ما در  مناطق  گرمسیری و سردسیری قطعی برق داشتیم و امسال  با نگاه جهادی، کار و عمل و مدیریت به هنگام در دولت سیزدهم در طول فصل گرم سال با وجود تنش آبی و خشکسالی در نقاط مختلف کشور،  قطعی  برق نداشتیم.

وی با اشاره به اقدام دولت برای اصلاح اقتصادی، گفت: اصلاح اقتصادی یک اقدام انتحاری بود که در این دولت با  شجاعت دولت و همراهی مردم و بر اساس گفتمان آن که همان حکومت علوی است، به سرانجام رسید، اصلاح اقتصادی در دولت سیزدهم باعث شد که ۲۰ درصد نرخ تورم در مقایسه با سال گذشته کاهش یابد و امروز یک ثبات قیمت ها در بازار ها ایجاد شده است.

استاندار ایلام با اشاره به توفیقات دولت در بحث استفاده از مرز، گفت: با وجود شرایط تحریم، این دولت با تاکیدات مقام معظم رهبری از بحث دیپلماسی اقتصادی  و ارتباط با کشورهای همسایه به نحوه مطلوب  استفاده شده است و در مقایسه با سال گذشته ۷۶ درصد افزایش صادرات از مرز مهران داشته ایم، دولت سیزدهم معیشت مردم را به برجام گره نزد و  در موضع مذاکرات برجام، بر اساس سه مولفه حکمت، عزت و مصلحت در حال پیشبرد مذاکرات است.

بهرام نیا با بیان اینکه در استان ایلام همه مسولان، پای کار بوده اند و با مشارکت همه جانبه مردم برای تسهیل در سرمایه گذاری اتفاقات خوب و بزرگی در استان ایلام رقم خورده است، گفت: با این همدلی بین همه مسولان و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم ایلام، ائمه جمعه و جماعات و اقشار مختلف مردم خدمات بزرگی در استان ارائه شده است و با این همدلی ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری اضافه شد.

وی با بیان اینکه در هفته دولت سال جاری ۳۴۱ طرح در حوزه های مختلف عمرانی و اقتصادیدر استان ایلام با اعتبار ۳۴ هزار و ۹۲۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳ هزار و ۲۰۶ نفر کلنگ زنی و افتتاح شد، افزود: بهره برداری از ۲۲۴ پروژه عمرانی، ۸۱ پروژه اقتصادی و کلنگ زنی ۳۶ پروژه  از جمله خدمات دولت در هفته دولت در استان بوده است.

 

استاندار ایلام  گفت: در حوزه راه و شهرسازی استان ۳۷ هزار میلیارد ریال در هیمن ایام پروژه تعریف شده و قرار داد منعقد شده است،  در حوزه راهداری یک هزار و ۱۲۱ میلیارد تومان در خصوص روکش آسفالت جاده های اصلی و فرعی و روستایی و ایمنی جاده ها هزینه شده است، در حوزه مسکن ۳۲ هزار مسکن در ۴ سال تعهد داریم که الانم به لطف خدا در بحث روستایی ۴ هزار واحد ساخته شده و در بحث شهری نیز ۲۸۰۰ واحد بافت فرسوده و ۱۸۰۰ واحد در بحث مسکن ملی ساخته شده است، در همین هفته دولت عملیات اجرایی اتصال راه آهن استان ایلام در ۴ قطعه با اعتبار ۶هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

بهرام نیا یادآور شد: اربعین حسینی یکی از مصادیق اقدام جهادی مجموعه کسانی بود که در عملیات زیرساختی این مسیر شب از روز نشناختند، پل صلواتی در مسیر  ایلام به مهران ظرف ۲۷ روز در این هوای گرم و سوزان با کار جهادی و با سه شیف کاری امروز در حال تکمیل است، طرح های اقتصادی زیادی هم در استان ایجاد شده است. یکی از این طرح ها طرح، تولید فیلتر تصفیه آب در شهرستان ایوان بوده  است که این فیلتر  قبلا از چین و آلمان وارد کشور می شده است و برای اولین بار است که این فیلتر در استان ایلام با اعتبار ۴ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان شکل گرفته است و این طرح در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار