برگزاری همایش جوانه های صالحین و اختتامیه جشنواره مالک اشتر در آقاسید ابوجعفر بندرکیاشهر

همایش جوانه های صالحین و اختتامیه جشنواره مالک اشتر در آقاسید ابوجعفر بندرکیاشهر برگزار شد
کد خبر: ۹۴۵۳۹۲۸
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

 


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آستانه اشرفیه، همایش جوانه های صالحین و اختتامیه جشنواره مالک اشتر در آقاسید ابوجعفر بندرکیاشهر برگزار شد
دراین همایش حجت الاسلام والمسلمین دهقان استاد حوزه علمیه گیلان هدف از بعثت و نهضت امام حسین ع و عاشورا اصلاح بیان کرد و افزود: انسان فطرتا پاک و نورانی آفریده شد و برای رشد و سعادت می بایست درهمین مسیر بود.
وی شهید سلیمانی را الگوی مطلوب برای جوانان انقلابی در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد : شهیدسلیمانی در دوران دفاع مقدس از فرماندهان موفق در میدان رزم و عملیات‌های مختلف بوده و همچنین با ایفای نقش در جبهه مقاومت و مقابله با داعش و جانفشانی در سوریه و عراق به عنوان یکی از چهره‌های شاخص جهان اسلام مطرح شد که لازم است جوانان با الگو گرفتن از شهید حاج قاسم و سردار و مالک اشتر نظام اسلامی شوند.
وی با اشاره اینکه عزت و عظمت انسان در رابطه با خدا حاصل می شود گفت :سرچشمه اصلی عزت خداوند است و شخصیت هر کس در گرو عزت اوست که شرطتش ارتباط داشتن با خدا ، پلی فقیه ، پایگاه و مساجدمی باشد .

حجت الاسلام و المسلمین انوش تفهمی ؛مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه آستانه اشرفیه با تاکید بر اطاعت پذیری محض از ولایت پذیری حل مشکلات جامعه را اطاعت از فرامین رهبری بیان کرد .
وی جشنواره مالک اشتر ، طرح اسوه وجوانه های صالحین را در راستای کارهای ذاتی سپاه و بسیج بیان کرد و گفت :بسیجیان در ۲و ۳سال اخیر کرونا با اقدامات جهادی خوش درخشیدند.
تفهمی مرجع تمامی کارها را مساجد دانست و گفت: لازم است بسیجیان برای پیام رسانی و رسالت حضرت زینب سلام الله در مساجد حضور گسترده داشته باشند.

بهروز انصاریان ؛معاونت بسیج مساجد و محلات استان گیلان ضمن خداقوت به بسیجیان عملکرد خوب بسیجیان این شهرستان را مورد تقدیر قرارداد و گفت: مسجد مركز تعليم و تربيت، روشنگری افكار و اذهان می باشد و لازم می باشد برای حفظ استقلال و ترقی رابطه با مساجد حفظ و تقویت شود.
حمید یحیی پور ؛ فرمانده سپاه شهرستان آستانه اشرفیه در این مراسم بسیجیان را سربازان گمنام امام زمان عج الله عنوان کرد و افزود: بسیجیان افرادی هستند که خیلی از عملکردها را نه گزارش می دهند و نه کسی آنها را می بینند بدین منظور جشنواره مالک اشتر با هدف پاسداشت تلاش های آنها ازعملکرد ها و اقدامات می باشد .
وی اقتدار ایران را مرهون حضور نیروهای مومن ، ولایت مدار چون سردار سلیمانی ها دانست و گفت : بسیجیان با قدرت و اقتدار خود نقش بازدارندگی دربرابر توطئه های دشمن داشته باشند.
یحیی پور با بیان اینکه انقلاب با محوریت بسیج به پیروزی رسیده است اظهار کرد:
مسجد رسانه ای است که دراختیار همه است و
تمامی برنامه های فرهنگی ، سیاسی و... با محوریت مسجد برگزاری می شود.
وی رمز موفقیت پایگاه در تربیت نسل های جوان و خدمت به مردم فعالیت در مساجد بیان کرد و افزود: مسجد قرارگاه اسلامی است که
تمامی اهداف نظام اسلامی در مساجد پیاده می شود.
‌فرمانده سپاه شهرستان با تاکید به تحقق راهبردهای سند اعتلای بسیج، مصوب مقام معظم رهبری گفت : بسیج با چهار راهبرد چون راهبرد تربیت جوان ، نقش آفرینی بسیج در همه ابعاد سیاسی _اجتماعی، نقش آفرینی بسیج در مردمی کردن دفاع از انقلاب چه در داخل کشور و چه در بیرون مرزهای ،تعالی سازمانی ؛تقویت بُعد نهادی و مردمی بسیج جهت تحقق چشم‌انداز با نگاه به گذشته و آینده همت داشته باشد .

در ادامه برنامه رده های موفق و برتر در اشرف فرماندهی سال ۱۴۰۰ مورد تقدیر قرار گرفتند.

لازم به ذکر است این برنامه با نماز و ناهار و برگزاری نمایشگاه از آثار تولیدی ، صنایع دستی ، اقتصاد مقاومتی و نمایشگاهی از عملکردهای بسیجیان پایگاه برتر حوزه بسیج خواهران فاطمیه (س) بندر کیاشهر همراه بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار