با هدف ایجاد اشتغال پایدار در استان محقق شد؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج) با جهاددانشگاهی زنجان

زنجان- تفاهم‌نامه سه جانبه فی ما بین سپاه انصارالمهدی (عج)، جهاددانشگاهی زنجان و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان منعقد شد.
کد خبر: ۹۴۵۳۶۷۲
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛تفاهم‌نامه سه جانبه مابین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، جهاددانشگاهی واحد زنجان و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و با حضور مسئولان ذی‌ربط این ارگان‌ها منعقد و امضاء شد. این تفاهم‌نامه به مدت یک سال در ۱۰ ماده و ۲ تبصره و در ۳ نسخه تهیه و تنظیم شده و به امضای طرفین رسید.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج) با جهاددانشگاهی زنجان

 

آشنایی با انواع روش‌های کسب و کار با هدف بهبود مشاغل خرد و خانگی، آشنایی با انواع روش‌های کسب و کار با هدف بهبود مشاغل خرد و خانگی، افزایش تاب‌آوری و پایدارسازی بنیان خانواده در مقابل مشکلات ناشی از تنش‌های اقتصادی با ارائه آموزش‌های مهارتی، از جمله اهداف انعقاد قرارداد سه جانبه جهاددانشگاهی استان زنجان، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان و سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان است.

 

همچنین احیا و پایدارسازی برخی از مشاغل مزیت‌دار مناطق محروم شهری و روستایی، ساماندهی تولیدات خرد در قالب شبکه تولید و اتصال آن‌ها به پشتیبان‌های بزرگ، ارائه آموزش‌های مهارتی با هدف فقرزدایی با رویکرد اشتغال پایدار نیز از جمله اهداف انعقاد تفاهم‌نامه مذکور است.

 

گفتنی است، شبکه‌سازی در روستاهای هدف در رسته‌های مزیت‌دار، کمک به آموزش و توانمندسازی شبکه ایجاد شده از طریق به کارگیری مربیان منطقه‌ای و استانی و تامین محل آموزش در راستای طرح فدک و سایر طرح‌های محرومیت‌زدایی، همکاری و کمک در وسیله ایاب و ذهاب به مناطق هدف، از جمله تعهدات سپاه انصارالمهدی (عج) در تفاهم‌نامه سه جانبه جهاددانشگاهی واحد زنجان، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و سپاه انصارالمهدی (عج) است.

 

همچنین همکاری و کمک به تامین مربیان منطقه‌ای و استانی برای آموزش و توانمندسازی شبکه ایجاد شده در مناطق هدف، همکاری در تامین بخشی از هزینه مربوط به حوزه آموزش برای اعضای شبکه رسته‌های مزیت‌دار از طریق تسهیل‌گران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، تلاش در تامین منابع تسهیلاتی ویژه طرح ملی مشاغل خانگی از سایر ارگان‌ها به خصوص صندوق کارآفرینی امید استان، همکاری و کمک به اتصال پشتیبان بزرگ به شبکه تولید مناطق و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این حوزه از جمله تعهدات جهاددانشگاهی استان زنجان در این تفاهم‌نامه است.

 

تعهدات اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در تفاهم سه‌ جانبه شامل تأمین مربیان منطقه‌ای و استانی برای آموزش و توانمندسازی شبکه ایجاد شده در مناطق هدف، ایجاد امکان ثبت آموزش‌دهندگان محلی و منطقه‌ای توانمند به عنوان مربیان افتخاری در راستای اجرای فرآیندهای آموزشی، صدور گواهی‌نامه‌های آموزشی در صورت شرکت و قبولی در آزمون نظری و عملی، استفاده از ظرفیت استانی و شهرستانی بزای کمک به به تأمین تجهیزات و محل‌های آموزشی در مناطق هدف، برگزاری آزمون و تعیین صلاحیت حرفه‌ای شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی، تلاش در تأمین منابع تسهیلاتی از سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و خیرین برای پرداخت به شبکه و پشتیبان، شناسایی و ارائه عناوین و سرفصل‌های آموزشی و اعلام نیازهای آموزشی تخصصی برای کسب و کارهای موجود و آتی و تهیه استانداردهای آموزشی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار